آفتاب
یک فعال دانشجویی:

دغدغه‌های هسته‌ای دانشجویان در دیدار با عراقچی رفع شد

دغدغه‌های هسته‌ای دانشجویان در دیدار با عراقچی رفع شد

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد گفت: ابهامات و سوالات دانشجویان در دیدار با عراقچی برطرف شد.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شاهد گفت: ابهامات و سوالات دانشجویان در دیدار با عراقچی برطرف شد.

امید چوپانکاره در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام خبر دیدار دانشجویان بسیجی با عراقچی، اظهار کرد: بعد از اعلام جمع‌بندی برجام، نظرات و تحلیل‌های زیادی نسبت به متن برجام و قطعنامه صادر شده 2231 در محافل تشکل‌های دانشجویی و سیاسی کشور ارائه شد که بعضی ابهامات را در ذهن دانشجویان دغدغه‌مند ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: بهترین راه رفع ابهامات و سوالات ایجاد شده دیدار و پرسش و پاسخ دانشجویی مستقیم با اعضای تیم مذاکرات بود و در میان مشغله‌های فراوان اعضای تیم مذاکرات و رفت‌وآمد مهمانان خارجی، دفتر دکتر عراقچی عضو ارشد تیم مذاکرات و معاونت محترم حقوقی و بین الملل وزارت خارجه با درخواست جلسه دانشجویان موافقت کردند.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: در نشستی بسیار صمیمی و دوستانه دانشجویان بسیجی به بیان دغدغه‌ها و نقاط ابهام متن برجام و قطعنامه پرداختند،در طول این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، حدود 10 نفر از اعضای بسیج دانشجویی به ارائه سوالات خود پرداختند و دکتر عراقچی به تمامی سوالات حتی سوالاتی که گاه با مضمون تند و بسیار نقادانه و صریح مطرح می‌شد با روی خوش و با رویکرد کاملا منطقی و مستدل پاسخ دادند و بسیاری از ابهامات ایجاد شده برای مهمانان جلسه حل شد. از موارد بیان شده در جلسه می‌توان به صدور قطعنامه ذیل ماده 25اشاره کرد.قطعنامه‌های قبلی ذیل ماده 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل بودند،اما قطعنامه اخیر خارج از بند هفتم است که دستاوردهایی مانند تبیین محدودیت‌های پذیرفته شده،موشکهای بالستیک،حفظ و ادامه فعالیت نطنز و فردو،آب سنگین اراک و همچنین تعهدات طرف مقابل برای ما به همراه داشت.

وی تصریح کرد:دکتر عراقچی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان دانشجویی به موضوع خطوط قرمز رهبری اشاره کرد و پس از برشماری تک تک خطوط قرمز به تفصیل در مورد رعایت آنها توضیحات کاملی ارائه داد. در پایان هم ایشان به بیان بعضی از رشادت های تیم مذاکرات در جریان مذاکرات اخیر نظیر ماجرای پرتاب خودنویس به سمت جان‌کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در یکی از جلسات مذاکرات پرداخت.

این فعال دانشجویی گفت:در مجموع فضای جلسه بسیار مثبت و مفید ارزیابی می شود و به اکثر نقاط ابهام و سوالات، پاسخ‌هایی قانع‌کننده و منطقی داده شد.

وی در پایان گفت: باید از جناب آقای دکتر عراقچی،فرزند غیور ملت ایران و دیپلمات انقلابی متعهد و متخصص جمهوری اسلامی به خاطر موضع عزتمندانه و انقلابیشان و تلاش های مجدانه و مخلصانه و همچنین برگزاری چنین جلسه مهمی با وجود مشغله فراوان،تشکر و قدردانی ویژه داشت و ان‌شاءالله همه اعضای تیم مذاکرات و بویژه دکتر عراقچی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اجر و پاداش الهی در پیشگاه خداوند متعال خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N906333

وبگردی