آفتاب

وعده فرمانده جدید نیروهای آفریقا برای شکست بوکوحرام

وعده فرمانده جدید نیروهای آفریقا برای شکست بوکوحرام

فرمانده نیروهای مشترک آفریقا وعده داد تا هرچه سریعتر نقطه پایانی بر مبارزات علیه "بوکوحرام" بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایلیا اباح، ژنرال ارشد در مراسم معارفه‌اش به عنوان رئیس فرماندهی نیروهای مشترک اتحادیه آفریقا گفت: من این تضمین را به شما می‌دهم که با توکل به خدا، همه انتظارات را برآورده کنم و ما پایان این تهدیدات را خواهیم دید.

وی ادامه داد: به محض حضور در این جایگاه، هرکس به وظیفه خود عمل خواهد کرد و سربازها از امروز مستقر خواهند شد.

اباح روز پنجشنبه در حالی در این سمت منصوب شد که محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه در سفرش به کامرون اعلام کرد که نیروهای چندملیتی آمادگی دارند تا پایان این ماه عملیات خود را انجام دهند.

این نیروهای مشترک شامل نیروهایی از کشورهای نیجریه، کامرون، نیجر و چاد هستند که در این میان کشور بنین نیز متعهد شده است که در عملیات پیش‌رو به این ارتش کمک کند.

همچنین، رئیس‌جمهور نیجریه با انتقاد از نبود منابع لازم اعلام کرد: پس از وعده اعضای "گروه "7 (جی 7) برای کمک به منطقه برای شکست گروه تروریستی بوکوحرام، ما منتظر آموزش، تجهیزات و کمک اطلاعاتی از سوی آنها هستیم.

اباح از مسلمانان شمال نیجریه است که در گذشته به عنوان معاون نظامی ارتش فعالیت می‌کرد و همچنین وی بخشی از گروه این کشور در عملیات حفظ صلح در منطقه بحران زاده دارفور غربی در سودان بود.

وی در این مراسم اعلام کرد: من این تضمین را به شما می‌دهم که پس از عهده‌گیری این سمت، داستان به شکل دیگری باشد. شکل‌گیری نیروهای مشترک برخی کشورهای آفریقایی بهترین اتفاقی است که تاکنون دراین منطقه رخ داده است.

در حالی که با حملات منطقه‌ای در ماه فوریه، کشورهای منطقه موفق شدند بوکوحرام را از برخی قسمت‌ها بیرون کنند اما این گروه تروریستی توانسته با موج جدیدی از خشونت‌هایش از زمان آغاز ریاست‌جمهوری بوهاری در ماه می، تنها در طول دو ماه بیش از 800 نفر را بکشد.

انتهای پیام

کد N906314

وبگردی