آفتاب

آمریکا از پایگاه اینجرلیک برای "حمایت از کردها" استفاده می‌کند

آمریکا از پایگاه اینجرلیک برای "حمایت از کردها" استفاده می‌کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نیروهای ائتلاف ضد داعش از طریق پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه از یگان‌های کرد حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از گروه‌های مسلحی که با تندروها مقابله می‌کنند، به ویژه از «یگان‌های حمایت مردمی» (YPG) از طریق پایگاه هوایی اینجرلیک در شهر آدانا در جنوب ترکیه حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده بود که کشورش رسماً توافقنامه‌ای که به آمریکا اجازه استفاده از این پایگاه هوایی را می‌دهد، امضا کرده اما آمریکا از این پایگاه هوایی برای حمایت از یگان‌های کرد استفاده نخواهد کرد.

شبکه خبری المیادین پیشتر به نقل از وزارت امور خارجه ترکیه گزارش داده بود که آمریکا متعهد است که از پایگاه اینجرلیک فقط برای حملات هوایی به مواضع گروه تروریستی داعش و نه برای پشتیبانی هوایی از شبه‌نظامیان کرد استفاده کند.

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود با اعلام این مساله، به برخی سوالات درباره ادعاها مبنی بر حمایت ائتلاف از یگان‌های کرد از طریق پایگاه اینجرلیک پاسخ داد. وی تصریح کرد: عملاً از یگان‌های کرد از طریق پایگاه اینجرلیک حمایت خواهد شد.

تونر همچنین اظهارات جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را که گفته بود قرار است توافق جدیدی با دولت ترکیه درباره گشایش پایگاه اینجرلیک مقابل هواپیماهای ائتلاف ضدداعش برای انجام عملیات در حمایت از یگان‌های کرد صورت بگیرد، تایید کرد و گفت: عملیات حمایتی ما تنها به یگان‌های کرد محدود نمی‌شود بلکه جنگنده‌های ائتلاف در حملاتشان از پایگاه‌های اینجرلیک از همه گروه‌هایی که با داعش می‌جنگند، حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N906283

وبگردی