آفتاب

تخریب 2 پل استراتژیک داعش بین سوریه و عراق

تخریب 2 پل استراتژیک داعش بین سوریه و عراق

در حالی که ائتلاف ضدداعش از بمباران دو پل استراتژیک و ارتباطی داعش در استان دیرالزور سوریه خبر می‌دهد،‌ نیروهای "سرایا السلام" نیز از درگیری شدید با داعش در شهر سامراء و شکست سنگین آنان خبر دادند. قبایل شمال عراق نیز با تشکیل نیروی مشترک پاکسازی مناطق خود را آغاز کردند. داوطلبان مردمی نیز با کنترل جنوب شرق الانبار به محاصره فلوجه ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، ائتلاف آمریکایی ضدداعش در حملات هوایی خود دو پل استراتژیک در استان دیرالزور شرق سوریه را که در دو مسیر اصلی داعش قرار داشتند، بمباران کردند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: بخش بزرگی از این دو پل که در حومه دیرالزور قرار داشت، در اثر بمباران جنگنده‌های ائتلاف تخریب شد اهمیت این دو پل در آن است که داعشی‌ها در رفت و آمدهای خود میان عراق و سوریه از آنها استفاده می‌کردند.

عبدالرحمان اظهار داشت: با وجود بمباران این دو پل، مسیر داعش به سمت عراق به طور کامل مسدود نشده بلکه تنها رفت و آمد و فعالیت آنها در منطقه دشوار شده و زمان بیشتری می‌برد.

ائتلاف ضدداعش در واشنگتن اعلام کرد که در منطقه مرزی شرق سوریه مراکز داعش را با هدف محدودسازی تحرکات داعش بمباران کرده است و این حملات تاثیر عمیقی بر قدرت داعش در اجرای عملیات تروریستی در عراق به ویژه در رمادی خواهد داشت.

یک منبع در سرایا السلام در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی عراق اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای سرایا السلام و داعشی‌ها در منطقه التعاون شهر سامراء شکل گرفت که نیروهای «سرایا السلام به شکل گسترده پیشروی کرده و تعداد زیادی از داعشی‌ها کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این تعداد زیادی از این تروریست‌ها دسته جمعی فرار کردند.

عبدالامیر الشمری، فرمانده عملیات بغداد اعلام کرد که شیوخ قبایل منطقه النباعی و الحلابسه و الکسارات در شمال عراق با تشکیل یک نیروی دفاعی مشترک و با پشتیبانی تجهیزات نظامی، منطقه الحلابسه را به طور کامل از وجود داعش پاکسازی کردند و اکنون به ورودی منطقه الرشاد رسیده‌اند.

در همین راستا کریم النوری، سخنگوی داوطلبان مردمی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی عراق اعلام کرد که این نیروها کنترل منطقه جنوب شرق استان الانبار را به دست گرفته‌اند و منطقه التأمیم که اهمیت استراتژیک بالایی دارد، اکنون زیر آتش نیروهای داوطلب مردمی است.

النوری افزود: با کنترل منطقه التأمیم راه برای پیشروی به سمت شهر رمادی فراهم شده است.

سخنگوی داوطلبان مردمی با اشاره به ادامه محاصره شهر فلوجه تاکید کرد: به دلیل بمب‌هایی که در مسیر قرار داده شده، عملیات نظامی در این منطقه دشوار است.

علی داوود، رئیس شورای شهر الخالدیه در استان الانبار نیز اعلام کرد که تمامی مزارع جنوب رمادی پس از درگیری‌های بسیار شدید با داعش که از آنها ده‌ها تن از داعشی‌ها کشته و زخمی شدند، این مزارع آزاد شدند.

انتهای پیام

کد N906202

وبگردی