آفتاب

جهان، جنایت تندروهای صهیونیست در سوزاندن شیرخوار فلسطینی را محکوم کرد

جهان، جنایت تندروهای صهیونیست در سوزاندن شیرخوار فلسطینی را محکوم کرد

به دنبال سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی به دست شهرک‌نشینان صهیونیست در روستایی در نابلس، شورای امنیت، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، آمریکا و مقامات کشورهای جهان این اقدام را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای خشم خود را از سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی به دست شهرک نشینان اسرائیلی در شهر نابلس ابراز داشته و "حمله تروریستی" شهرک نشینان به روستای "دوما" را که به کشته شدن این کودک انجامید به شدت محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن تسلیت به خانواده این کودک و رهبران و مردم فلسطین تاکید کردند که عاملان این جنایت باید در مقابل دادگاه حضور یابند و محاکمه شوند.

در بیانیه شورای امنیت آمده است: تروریسم در انواع و اشکال آن یک جنایت است که صرف نظر از انگیزه‌ها یا مکان و زمان و عاملان آن توجیه پذیر نیست.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله شهرک نشینان بر لزوم محاکمه عاملان این حمله تاکید کرد.

اتحادیه اروپا نیز با محکوم کردن این اقدام، خواهان عدم چشم پوشی از اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان و نیز مجازات جنایتکاران و اجرای قوانین شد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ضمن محکوم کردن این حمله وحشیانه اعلام کرد: ما از اقدام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که به نیروهای امنیتی دستور داده تا از هر امکاناتی برای بازداشت عاملان این حمله استفاده کنند، استقبال می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل نگرانی ها نسبت به وقوع خشونت‌های بیشتر میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم تا آرامش خود را حفظ کرده و از وخامت اوضاع ممانعت به عمل آورند.

کاخ سفید نیز کشته شدن کودک فلسطینی به دست شهرک نشینان را یک "اقدام تروریستی وحشیانه" دانست.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب این حمله را یک جنایت "وحشیانه" و "شنیع" دانست که در سایه سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایت‌ها جنایت جنگی به حساب می‌آید.

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای این جنایت "شنیع" را محکوم و اسرائیل را مسئول پیامدهای آن و تمامی اقدامات تروریستی به دست شهرک نشینان دانست.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه سوزاندن کودک فلسطینی را محکوم و خواهان شناسایی عاملان این حمله و محاکمه آن‌ها شدند.

وزارت خارجه ایتالیا نیز در بیانیه‌ای این حمله را به شدت محکوم کرد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در بیانیه‌ای این حمله "وحشیانه" را محکوم و مقامات اسرائیل را مسئول این حمله جنایتکارانه دانست.

وی از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود و اتخاذ اقدامات لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها در برابر تجاوزات مکرر شهرک نشینان عمل کند.

الجبیر به خانواده کودک شیرخوار فلسطینی و دولت و مردم فلسطین نیز تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه مصر با محکوم کردن حمله شهرک نشینان از مقامات اسرائیلی خواست تا به مسئولیت قانونی و انسانی خود عمل کنند.

وی از جامعه جهانی خواست تا حمایت از مردم فلسطین به عمل آورد.

دولت اردن نیز تاکید کرد: اگر پافشاری دولت اسرائیل بر انکار حقوق مردم فلسطین نبود این جنایت "شنیع" رخ نمی‌داد.

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی مسئولیت این جنایت "زشت" را برعهده دارد.

رئیس پارلمان کویت نیز این جنایت را یک جنایت "شنیع" دانست و از دولت‌ها و پارلمان های عربی و بین المللی خواست تا اقدامات فوری را برای توقف اقدامات اسرائیل اتخاذ کنند.

اعضای "لیست مشترک عربی" در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) جنایت سوزاندن کودک شیرخواره فلسطینی را یک جنایت جنگی دانست که به دیگر جنایت‌های اسرائیل اضافه می‌شود.

گروه‌های فلسطینی نیز این حمله را محکوم کرده و خواهان برگزاری تظاهرات با عنوان روز خشم علیه اشغالگران اسرائیلی شدند.

جنبش حماس نیز اعلام کرد: این جنایت سربازان اسرائیلی را هر کجا که باشند هدف مشروع مقاومت قرار می‌دهد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد: مردم فلسطین ومقاومت هرگز بر این جنایت سکوت نخواهند کرد و حق دارند تا به هر طریق ممکن پاسخ اسرائیل با بدهند.

انتهای پیام

کد N906189

وبگردی