آفتاب

معادن، تهدیدی برای منابع‌طبیعی و محیط‌زیست دلیجان

معادن، تهدیدی برای منابع‌طبیعی و محیط‌زیست دلیجان

فرماندار دلیجان ادامه فعالیت معادن این شهرستان را عامل تهدیدکننده برای منابع‌طبیعی و محیط‌زیست دانست.

هادی فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - در خصوص وضعیت معادن شهرستان گفت: شهرستان دلیجان شهرستانی صنعتی است که تعداد زیادی معدن را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر این معادن در اراضی ملی فعالیت دارند، گفت: مجوز فعالیت معادن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده و در این راستا تعامل و هماهنگی با فرمانداری صورت نمی‌گیرد و با توجه به اینکه این معادن در اراضی ملی فعالیت دارند، تخریب زیادی بواسطه فعالیت آنها در حوزه منابع‌طبیعی و محیط‌زیست ایجاد می‌شود.

فرماندار دلیجان تصریح کرد: فعالیت این معادن تخریب مناطق گردشگری شهرستان را نیز به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه نقش تخریبی معادن در منطقه آب گرم محلات قابل مشاهده بوده و این اتفاق در دلیجان نیز در حال رخ دادن است، گفت: مناطق دائم‌آباد، شاه‌ولی و شاه‌بلبل نیز از مناطقی هستند که از فعالیت معادن متاثر شده‌اند و فعالیت 21 معدن سنگ تراورتن و مرمریت در این مناطق مسلما تخریب‌هایی را در محیط زیست ایجاد خواهد کرد.

فدایی اظهار کرد: با توجه به خسارت‌هایی که متوجه منابع‌طبیعی، محیط زیست و مناطق گردشگری این شهرستان شده است، مراتب اعتراض خود را به سازمان صنعت و معدن استان اعلام کرده، اما تاکنون اقدامی در زمینه رسیدگی به این مهم صورت نگرفته است. مجموعه فرمانداری به دنبال تعطیلی این معادن است، چراکه ادامه فعالیت آنها خسارات شدیدی برای محیط زیست به بار خواهد آورد.

انتهای پیام

کد N906132

وبگردی