آفتاب

آخرین جزییات از آتش‌سوزی جنگل‌های «شاه‌بیشه»

آخرین جزییات از آتش‌سوزی جنگل‌های «شاه‌بیشه»

فرماندار آبدانان گفت: تنها 10 هکتار از جنگل‌های «شاه‌بیشه» در آتش سوخته‌اند و ارائه برخی آمار مبنی بر سوختن 100 هکتار از جنگل‌های منطقه کذب محض است.

«مجید عسگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، ضمن انتقاد از بیان برخی آمار ارائه شده و تکذیب آتش‌سوزی 150 هکتاری تنگه «شاه بیشه» دینارکوه اظهار کرد: آتش‌سوزی 150 هکتاری جنگل‌های بلوط شهرستان به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.

وی تصریح کرد: هرچند حدود 100 هکتاری از تنگه شاه بیشه دچار حریق شده است اما تنها 10 هکتار از این منطقه در آتش سوخته است و کسانی که از منطقه بازدید کنند متوجه این موضوع خواهند شد.

وی همچنین تصریح کرد: بالگرد آب‌پاش که با هماهنگی ستاد بحران در منطقه حضور داشت، دیروز عصر و امروز ظهر عملیات اطفاء حریق را انجام داد که بعدازظهر امروز نیز عملیات اطفاء حریق با استفاده از بالگرد آب‌پاش ادامه داشت.

عسگری خاطرنشان کرد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 6 بار عملیات اطفاء حریق توسط بالگرد با حمل بیش از 24 هزار لیتر آب و اعزام بیش از 150 نیروی تازه‌نفس به منطقه توسط بالگرد انجام شد.

فرماندار آبدانان گفت: انتشار اخبار ضدونقیض آتش‌سوزی در رسانه‌ها و زیر سؤال بردن خدمات ستاد بحران و پرسنل خدوم منابع طبیعی و محیط زیست کار درستی نیست چراکه اگر تلاش و پیگیری‌های استاندار ایلام، ستاد بحران و مسئولین منابع طبیعی و آبخیزداری در استان و شهرستان نبود، بالگرد به منطقه اعزام نمی‌شد.

«یعقوب عزیزی» رییس منابع طبیعی آبدانان هم اظهار کرد: شب گذشته برای جلوگیری از آتش‌سوزی دوباره جنگل‌های دینارکوه، تعداد 20 نگهبان همراه با تجهیزات، پرسنل اداره منابع طبیعی و محیط‌زیست و سمن‌های شهرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی در منطقه مستقر هستند.

انتهای پیام

کد N906131

وبگردی