آفتاب

رئیس جمهوری میانمار دیگر نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کند

رئیس جمهوری میانمار دیگر نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کند

رئیس جمهور میانمار بی میلی خود را برای حضور دوباره در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

رئیس جمهور میانمار بی میلی خود را برای حضور دوباره در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تین سین، رئیس جمهوری میانمار عدم تمایل خود را برای حضور در یک دوره پنج ساله دیگر ریاست جمهوری پس از انتخابات پارلمانی در ماه نوامبر اعلام کرد و گفت که افراد جوان می‌توانند برنامه اصلاحات دولت وی را ادامه دهند.

تین سین هفتاد ساله به دلیل برخی مسائل مربوط به سلامت جسمی در انتخابات شرکت نمی‌کند.

وی در گفت‌وگو برنامه "رویو آیژین" روزنامه نیکئی گفت: با توجه به سنم و برخی نگرانی‌های سلامتی، خواهان بازنشستگی هستم. اما اگر بخواهم به صراحت صحبت کنم در کشور ما افراد جوان و حتی میانسال بسیاری وجود دارند که می‌توانند کشور را در راه درست هدایت کنند.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری افزود که این مساله به شرایط حاکم و خواسته مردم بستگی دارد. یک مقام ارشد حزب توسعه و همبستگی روز گذشته به رویترز اعلام کرد که سوئه تین و آنگ مین، دو متحد در گروه اصلاح‌طلبان رئیس جمهور از انتخابات کنار رفتند.

آنگ سان سوچی، رهبر برنده جایزه نوبل از حزب لیگ ملی برای دموکراسی انتظار می‌رود که نتایج خوبی در انتخابات به دست آورد. پیچیدگی آرایش سیستم میانمار باعث می‌شود تضمینی برای سمت‌های مختلف در اجرا وجود نداشته باشد.

براساس شاخص‌ جنجال آمیز بررسی صلاحیت‌ها در قانون پیش نویس شده توسط ارتش، سوچی تحصیل کرده در دانشگاه آکسفورد، به دلیل اینکه دو فرزند پسرش تبعه انگلیسی هستند، نمی‌تواند در انتخابات حضور یابد.

در این میان ژنرال مین آنگ هلاینگ، از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح به تازگی در پاسخ به سوالی درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که در صورت درخواست مردم از وی، این اقدام را انجام خواهد داد.

همچنین تین سین هرگونه مذاکرات درباره بازگشت از سیاست‌های اصلاحی در کشور را رد کرد.

وی ادامه داد: اولویت‌های من تکمیل روند صلح با شورشیان اقلیت‌های قومی و افزایش تلاش‌ها برای ارتقای بخش‌های تولید، صادرات و زیربناهای موجود است.

انتهای پیام

کد N906125

وبگردی