آفتاب
سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران:

کنترل و نظارت دقیق رده‌های فرماندهی در کاهش وقوع جرایم موثر است

کنترل و نظارت دقیق رده‌های فرماندهی در کاهش وقوع جرایم موثر است

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران گفت: 30 سال خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران در لباس نظامی، قضایی، کارشناسی و مسندهای مختلف، میدان آزمایشی برای همه ما محسوب می شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی در مراسم تحلیف 30 کارشناس انتظامی در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران، اظهار کرد: سوگند یاد کنیم که در این میدان آزمایش متعهد و ملتزم باشیم و وظایف‌مان را صحیح و دقیق انجام دهیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران با اشاره به خطیر بودن امر کارشناسی در امور قضا بیان کرد: در یکسری مشاغل و وظایف به دلیل حساسیت و اهمیت کاری باید سوگند یاد شود تا فرد تمام همت و تلاش خود را در جهت انجام وظیفه بکار بگیرد و رازدار و امین مردم باشد.

فراتی گفت: سوگندنامه کارشناسان یکی از کامل ترین و دقیق ترین سوگند نامه‌هاست و بر اساس مفاد این سوگندنامه خداوند متعال را حاضر و ناظر می دانیم که به راستی و درستی اظهارنظر کنیم.

وی ادامه داد: اغراض شخصی را در نظریه خود دخالت ندهیم و تمام نظرات خود را نسبت به موضوع کارشناسی اعلام کنیم و چیزی را مکتوم نکنیم.

سرپرست سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در ادامه با تاکید بر امر پیشگیری و نظارت و کنترل گفت: کنترل و نظارت دقیق رده‌های فرماندهی در کاهش وقوع جرایم مؤثر است.

وی افزود: عدم نظارت و کنترل باعث شده که برخی از تعاونی ها به جای تعاونوا علی البر و تقوا به تعاونوا علی الاثم والعدوان تبدیل شوند.

در ابتدای این مراسم، رئیس اداره جرایم مرکز رسیدگی به شکایات و بازرسی کل ناجا با ارائه گزارشی از نحوه انتخاب کارشناسان گفت: بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری، آزمون کارشناسان انتظامی در سال 92 با حضور 900 نفر برگزار شد و 100 الی 150 نفر توانستند حد نصاب نمره را کسب کنند.

سرهنگ سیدجمال حسینی افزود: بعد از برگزاری آزمون و انتخاب نفرات، فرآیند تشکیل پرونده‌ها و استعلام از مراجع ذی ربط انجام شد و نهایتاً 73 نفر از کارشناسان در 13رشته انتخاب شدند.

انتهای پیام

کد N906056

وبگردی