آفتاب

برای استفاده درست از فضاهای مجازی چه باید کرد؟

برای استفاده درست از فضاهای مجازی چه باید کرد؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: اگر شبکه‌های اجتماعی درست مدیریت نشوند می‌توانند یک آسیب محسوب شوند. باید در این شبکه‌ها یک گروه‌های مرجعی باشند که خطوط قرمز را برای افراد مشخص کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با بیان این‌که «یکی از مسائل امروز جامعه ما فعالیت اقشار مختلف در شبکه‌های اجتماعی است» اظهار کرد: با توجه به افزایش استفاده از این شبکه‌ها این سوال مطرح می‌شود که آیا باید با این شبکه‌های اجتماعی مقابله کرد یا آن‌ها را مدیریت کرد؟ پاسخ این سوال این است که مقابله با این شبکه‌ها نمی‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد و باید گزینه دوم یعنی مدیریت درست را انتخاب کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: اگر این فضاها مدیریت نشود فرصت استفاده از آن در اختیار بیگانگان قرار می‌گیرد و قطعا آن‌ها بر اساس اهداف خود برای این فضاها برنامه‌ریزی می‌کنند و اطلاعاتی در جهت مخالفت با مسائل دینی را ترویج می‌دهند.

سروستانی عنوان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا فرهنگ استفاده درست و صحیح شبکه‌های اجتماعی به جامعه منتقل شود و باید مدیریتی در این فضاها صورت بگیرد و با مدیریت درست می‌توان این فضاها که شاید یک تهدید برای جامعه محسوب شود را تبدیل به یک فرصت کرد و افراد جامعه برای حضور در این شبکه‌ها باید آموزش‌های لازم را از طرق مختلف ببینند.

وی یادآور شد: برای ترویج فرهنگ استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی مراکز دینی و اسلامی باید وارد شوند تا به افراد جامعه آموزش بدهند که در مقابل اخبار و رویدادهایی که در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌شود باید چه مطالبی را انتقال داده و جلوی ترویج چه مطالبی را بگیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: صحنه‌ تصادف یک فردی در جایی که فیلمبرداری ندارد. افراد جامعه باید بدانند چه تصویر و مطالبی را کی و کجا نشر بدهند نه هر چیزی که رسید را پخش کنند. ما در این فضاها باید سطح فکری افراد جامعه را غنی کنیم و یاد بگیریم که پیام‌های قابل انتقال به سایرین چه ویژگی‌هایی دارد.

سروستانی ادامه داد: اگر این شبکه‌ها درست مدیریت شود و افراد نحوه استفاده درست از آن را یاد بگیرند حتی می‌توان از آن‌ها در جهت هدایت و آموزش خانواده‌ها بهره برد و افراد را با مضامین دینی و علمی درست آشنا کرد. باید برای بهتر شدن این فضاها یکسری گروه‌های مرجع که هدف متعالی دارند شکل بگیرد و افراد جامعه را با مفاهیم ارزشی و دینی آشنا کنند.

وی گفت: اگر این شبکه‌ها درست مدیریت نشود می‌تواند یک آسیب محسوب شوند و گاهی شایعاتی در این شبکه‌ها به راه می‌افتد که هرگز مبنای درستی ندارد و باید یک مرجع باشد که خطوط قرمز را برای افراد مشخص کند تا آنهایی که در این شبکه‌ها هستند به سلامت گام بر دارند و بتوانند بهره کافی و درست را از این محیط داشته باشند.

انتهای پیام

کد N905936

وبگردی