آفتاب

آلمان نگران امنیت نظامیان مستقر خود در ترکیه است

آلمان نگران امنیت نظامیان مستقر خود در ترکیه است

مقامات نظامی آلمان از ایجاد محدودیت تردد برای ۲۶۰ نظامی مستقر این کشور در ترکیه به خاطر تهدیدهای امنیتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، خشونت های اخیر در مناطق مختلف ترکیه موجب نگرانی مقامات آلمانی شده به گونه ای که فرماندهان نظامی این کشور در مورد تهدیدهای تروریستی علیه نظامیان آلمانی مستقر در استان کاهرامان ماراش واقع در جنوب ترکیه هشدار داده اند.

بر اساس اطلاعیه ای که از سوی وزارت دفاع آلمان منتشر شده هر چند نظامیان آلمانی مستقر در پایگاه نظامی کاهرامان ماراش در معرض تهدید جدی قرار ندارند، اما برای تردد آنها در انظار عمومی محدودیت هایی وضع شده است. این نظامیان در چارچوب ماموریت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و به منظور پشتیبانی از سامانه های دفاع موشکی پاتریوت به ترکیه اعزام شده اند.

در همین رابطه «میشائیل هوگرمه» فرمانده حدود ۲۶۰ نظامی آلمانی مستقر در ترکیه با اشاره به مهمان نوازی ترک ها تاکید کرد: با این حال امنیت نیروهای ما به صورت صد در صد تامین نیست. به گفته وی با توجه به شرایط ناامن ناشی از حملات تروریستی، نیروهای آلمانی تنها در صورت نیاز و به منظور انجام فعالیت های غیرنظامی پایگاه را ترک می کنند.

هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز در این رابطه نوشت: وزارت دفاع آلمان به صورت لحظه ای وضعیت نظامیان مستقر در استان جنوبی ترکیه را زیر نظر دارد. بر این اساس در همین راستا معاون «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان برای رایزنی در خصوص تحولات اخیر ترکیه و راه های تشدید امنیت نظامیان این کشور، به آنکارا سفر و با شماری از مقامات ترک دیدار کرده است.

گفتنی است اشتاین مایر روز چهارشنبه طی گفتگو با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در خصوص آخرین تحولات منطقه و حملات ارتش ترکیه به مواضع کردهای پ ک ک در مناطق مرزی شمال عراق بحث و تبادل نظر کرد.

کد N905905

وبگردی