آفتاب
در بیانیه انجمن علمای یمن تاکید شد:

لزوم کنار گذاشتن اختلافات داخلی/ همکاری با متجاوزان حرام است

لزوم کنار گذاشتن اختلافات داخلی/ همکاری با متجاوزان حرام است

انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای تجاوز عربستان به این کشور را که موجب کشتار هزاران انسان بی گناه در حملات غیر قابل توجیه رژیم آل سعود شده، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الاتحاد پرس، علمای یمن حمله رژیم آل سعود به یمن تحت عنوان ائتلاف عربی را که از جانب قدرهای استکباری و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می شوند، محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: این تجاوز و ظلم آشکار علیه ملت یمن که در آن از تمام وسایل قتل و کشتار و سلاح های ممنوعه استفاده شده و تمام زیر ساخت های حیاتی را هدف قرار می دهد و بشر، شجر و حجر از این حملات در امان نیستند. بر این اساس در این حملات منازل بر سر ساکنان تخریب و مدارس، مساجد، بیمارستان ها، کارگاه ها، مزارع و انبارهای غذا بمباران می شود.

علمای یمن تاکید کردند: در این تجاوز هیچ حرمتی، نه حرمت برادری، نه حرمت همسایگی، نه حرمت اسلام و نه حرمت انسانیت رعایت نشده است و در تلاش برای کشتار و محاصره دسته جمعی بیش از ۲۵ میلیون یمنی به صورت هوایی، زمینی و دریایی باعث تشدید درد و رنج ملت شده است.

علمای یمن در بخش دیگر این بیانیه بر ضرورت وحدت و پایبندی تمام اقشار ملت و کنار گذاشتن اختلافات داخلی و صبر و پایداری برای مواجهه با تجاوز وحشیانه بیگانه، چنگ زدن به ریسمان الهی و تعهد به اصول شرع مقدس اسلام و حل و فصل هر گونه اختلاف از طریق گفتگو و تفاهم تأکید کردند.

علمای یمن همچنین با تاکید بر حرمت همکاری با متجاوزان، هر گونه تعامل با آنان را خیانت به خدا و رسولش و مومنان دانستند و از مقاومت، صبر و پایداری ملت یمن و از نقش ارتش و کمیته های مردمی در مقابله با تجاوز دشمن و دفاع از حاکمیت و کرامت میهن قدردانی کردند.

این انجمن از بزرگان، شخصیت های ملی و فرزندان یمن محکومیت و مبارزه با تجاوز و تلاش برای توقف جنگ و یافتن راه حل مناسبی که ضامن زندگی مشترک، آزادی عقیده و حقوق برابر شهروندی است را خواستار شد. علمای یمن در عین حال سکوت شرم آور و مشکوک جامعه بین الملل و همدستی سازمان ملل و سازمان های بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر که وابستگی کورکورانه آنها به استکبار جهانی ثابت شده را محکوم کردند.

 

کد N905900

وبگردی