آفتاب

هشدار سازمان پزشکان بدون مرز در مورد پیامدهای ادامه محاصره یمن توسط عربستان

هشدار سازمان پزشکان بدون مرز در مورد پیامدهای ادامه محاصره یمن توسط عربستان

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که محاصره علیه یمن جان غیرنظامیان را می‌گیرد. در همین حال ائتلاف متجاوز به یمن مدعی شد که اتهام‌های دیده‌بان حقوق بشر علیه این ائتلاف مبنی بر هدف قرار دادن غیرنظامیان جانبدارانه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "جوان لیو"، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در خصوص محاصره اعمال شده از سوی عربستان علیه یمن گفت که محاصره اعمال شده علیه کشور جان تعداد مشابهی از غیرنظامیان را که به دلیل جنگ کشته می‌شوند، می‌گیرد.

وی که از یمن بازدید کرده بود، زنگ خطر را در خصوص اوضاع انسانی در یمن به صدا درآورد که توسط سازمان‌های غیردولتی فاجعه بار توصیف شده است.

در همین حال، "ریاض یاسین"، وزیر خارجه در دولت مستعفی و فراری یمن در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که پیشنهاد اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در مورد اعزام ناظران عرب به یمن در حال حاضر قابل اجرا نیست.

وی تصریح کرد: برای اجرای این پیشنهاد حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن باید قبول کنند تا قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه 2216 را اجرا کنند.

در همین حال اسماعیل ولد الشیخ احمد پیامی از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل را به نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب تحویل داد که در آن چند پیشنهاد جهت برون رفت از بحران کنونی یمن مطرح شده بود.

همزمان احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی ضد یمن گفت: این ائتلاف در وهله اول این هدف را دنبال می‌کند تا به شهر عدن بازگردد و اگر ممکن شد به صنعا انتقال یابد.

پیشتر ائتلاف سعودی مدعی شده بود که توانسته است شهر عدن را تحت تصرف خود درآورد.

عسیری همچنین گفت که اتهام‌های سازمان دیده بان حقوق بشر علیه ائتلاف سعودی مبنی بر این که جنگنده‌های این ائتلاف غیرنظامیان را در 24 ژوئیه هدف قرار دادند، جانبدارانه خواند و افزود: این سازمان خواهان پاسخی از سوی ائتلاف در این مورد نشد.

از سوی دیگر جنگنده‌های سعودی حملاتی به استان مأرب در شمال شرق یمن انجام دادند. همچنین در پی سقوط راکت‌هایی که حامیان سعودی به تعز شلیک کردند، شش یمنی کشته و زخمی شدند. حملات موشکی و توپخانه‌ای نیز از سوی عربستان به مناطق مختلفی در یمن صورت گرفت.

در مقابل ارتش یمن وکمیته‌های مردمی در پاسخ به این تجاوزها پایگاه نظامی علب عربستان، در منطقه ظهران را با توپ هدف قرار دادند.

همچنین یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن در مصاحبه با پایگاه اینترنتی العهد گفت که ارتش یمن وکمیته‌های مردمی تلاش افراد مسلح القاعده و حامیان متجاوزان سعودی برای پیشروی به سمت نقطه العلم در عدن را ناکام گذاشته و تلفات سنگینی را به آن‌ها وارد کردند.

انتهای پیام

کد N905410

وبگردی