آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

ضرورت همراهی در مخالفت با واگذاری امور فرهنگی به صورت پیمانکاری

ضرورت همراهی در مخالفت با واگذاری امور فرهنگی به صورت پیمانکاری

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با وا گذاری امور فرهنگی به صورت پیمانکاری مخالف است، گفت: در برخی از امور نیاز به همکاری و همراهی داریم.

عبدالمقیم ناصحی در گفتگو با خبرنگار مهردرخصوص برخی انتقادات به برنامه های فرهنگی شهرداری که به صورت پیمانکاری واگذار می شود گفت: همیشه به تمام اهدافی که برای یک پروژه تعریف کرده‌ایم، نمی‌رسیم؛ اگر یک پروژه ۵۰ درصد آن هدف مورد نظر ما بازدهی داشته باشد، پروژه ثمربخشی است.

وی ادامه داد: نباید همه فعالیت‌های فرهنگی به صورت پیمانکاری را مشابه هم نقد کرد. به طور مثال تهیه یک قرآن به چند زبان به یک انتشارات سپرده می‌شود که تمام کارهای اجرایی و تحقیقاتی توسط همان پیمانکار انجام شود. دیگر این را نمی‌توان گفت فعالیت فرهنگی به صورت پیمانکاری بلکه یک نوع همراهی و هماهنگی با نهاد فرهنگی است.

ناصحی با تاکید بر اینکه با واگذاری امور فرهنگی به صورت پیمانکاری مخالف است، گفت: در برخی از امور نیاز به همکاری و همراهی داریم. معاونت فرهنگی توان انجام همه کارها را ندارد. متخصصان آن نیز به میزانی نیستند که جوابگوی تک‌تک نیازهای شهر باشند و حتما باید برای انجام برخی از امور، از متخصصین دیگر استفاده کنند. ما نیز در شورا گاهی دغدغه‌های خودمان را توسط متخصصان و کارشناسان دیگر را پیگیری و از آنها می‌خواهیم برای ما گزارش تهیه کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه یک پروژه فرهنگی از پروژه‌های عریض و طویل عمرانی مهم تر است، گفت: پروژه‌های فرهنگی اجتماعی ذهن مردم را درگیر می‌کند و بر فرهنگ عمومی و دینی و مسائل اجتماعی تاثیر می‌گذارند و نباید طبیعتاً چنین اموری به صورت پیمانکاری باشد.

ناصحی یادآوری کرد: معاونت فرهنگی نیز باید به طور دقیق اموری که به افراد محول می‌کند را نظارت کند و فرد طرح و برنامه مشخصی داشته باشد و قبل از ارائه آن، مسئولین معاونت فرهنگی اجتماعی برنامه‌ها را استماع و تائید کنند تا افراد با سلیقه خودشان اخبار صحیح یا ناصحیح را در برنامه‌هایشان منتقل نکنند.

کد N905346

وبگردی