آفتاب

مفتح: دولت برای دوران پساتحریم سیاست‌گذاری درستی در پیش گیرد

مفتح: دولت برای دوران پساتحریم سیاست‌گذاری درستی در پیش گیرد

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با برداشته شدن تحریم‌ها امکانات جدیدی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌شود در عین حال گفت که باید از این امکانات در راستای رشد اقتصادی استفاده کرد.

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با اجرای توافق هسته‌ای امکانات جدیدی برای اقتصاد کشور ایجاد می شود اعم از منابعی که به صورت فیزیکی به کشور تخصیص پیدا می‌کند و یا امکاناتی که بعد از اجرای توافق و برداشته شدن محدودیت مبادلات فرصت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اقبال کمپانی‌های خارجی برای حضور در بازار ایران نیز گفت: طبیعتا آن‌ها به دنبال سود هستند و وقتی شرایط را مهیا ببینند جلو می‌آیند و وارد بازار کشور ما می‌شوند. ما نیز باید در بهره ‌برداری از این امکانات نگاه به رشد اقتصاد کشور در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی افزود: ما باید بتوانیم از این امکانات و منابع به نحوی استفاده کنیم که اقتصاد مقاوم و رو به پیشرفتی داشته باشیم و بتوانیم زیرساخت‌های اقتصاد را چه در حوزه تولید و چه در بخش‌های دیگر اقتصاد تقویت کنیم. نکته مهم این است که تنها به کالاهای مصرفی نپردازیم و واردات کالاهای نهایی باید تصمیم مقطعی برای کنترل بازار باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: جهت گیری کلی باید این باشد که از این امکانات در راستای رشد اقتصادی به ویژه در بخش تولید استفاده کنیم. یکی از مهم ترین جهت گیری‌های اقتصادی مقاومتی این است که اقتصاد درون زا و برون نگر باشد لذا باید بتوانیم با استفاده از امکانات درونی کشور چه نیروی انسانی، مواد اولیه، انرژی و دیگر داده‌های درونی، این‌ها را به نحوی در واحدهای تولیدی مدیریت کنیم که در بازارهای خارجی و در مقابل تولیدکنندگان مطرح دنیا از نظر قیمت و کیفیت رقابت پذیر باشد.

مفتح با بیان اینکه شاید لازم باشد دیوار گمرکی را برداریم ادامه داد: ما باید در داخل هم تولید مناسب داشته باشیم چرا که در این صورت هم مشکل اشتغال و هم مشکل تولید حل می شود وقتی تولید کارخانجات بالا می رود مالیات افزایش می یابد و درآمد دولت از طریق مالیات بالا می‌رود و نتایج مثبت و متعددی بر آن مترتب است.

این نماینده مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت برای دوران پسا تحریم سیاست گذاری و اجرای درستی را در پیش بگیرد.

انتهای پیام

کد N905316

وبگردی