آفتاب

رئیس‌جمهور جدید لهستان خواهان حضور دائم ناتو در کشورش شد

رئیس‌جمهور جدید لهستان خواهان حضور دائم ناتو در کشورش شد

رئیس جمهور جدید لهستان که تا چند روز دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد، در مصاحبه‌ای تاکید کرد: یکی از اولویت‌های من این است که سربازان ائتلاف ناتو و تسلیحات این سازمان به طور دائم در خاک کشورش به عنوان یک تضمین امنیتی مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "آندری دودا"، رئیس جمهوری جدید لهستان در مصاحبه‌ای که با یک شبکه تلویزیونی این کشور انجام داد، گفت: سیاست فعلی کشورش که حامی غرب است و همچنین روابط با ناتو را به ویژه در مواجهه با جنگ میان نیروهای دولتی اوکراین و جدایی طلبان این کشور ادامه خواهد داد.

این اظهارات دودا در حالی مطرح می‌شود که وی متعلق به حزب اپوزیسیون مخالف اروپای قانون و عدالت است و وعده داده در صورت پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی 25 اکتبراز منابع بین المللی لهستان حمایت خواهد کرد.

آندری دودا، در مصاحبه خود خاطرنشان کرد که خواهان آن است که در نشست آتی ناتو در لهستان مساله استقرار دائم سربازان و تسلیحات ناتو درخاک این کشور تصویب شود.

دودا اظهار کرد: انتظار ما این است که حضور ناتو در لهستان تقویت شود زیرا این اقدام یکی ازتضمین‌ها برای امنیت لهستان خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که تمایل دارد ارتش لهستان ارتقا پیدا کند تا به سطحی که احترام لازم را پیدا کند برسد. اوایل سال جاری میلادی آمریکا اعلام کرد: نزدیک به 250 تانک و خودروی زرهی خود را در لهستان و دیگر اعضای منطقه‌ای ناتو که خطر روسیه را احساس میکند مستقر خواهد کرد.

رئیس جمهوری جدید لهستان همچنین درخصوص مسائل داخلی گفت: ریاست جمهوری وی پویا خواهد بود و او به عنوان رئیس جمهور به مناطق دیگر سفرکرده و با مردم به منظور شنیدن مشکلاتشان دیدار خواهد کرد.

دولت تاکید کرد که اودر جریان نخستین تصمیم‌گیری‌هایش به دنبال برگرداندن افزایش اخیر سن بازنشستگی بوده و معافیت‌های جدید مالیاتی جدید به فقرا اعطا خواهدکرد.

انتهای پیام

کد N905300

وبگردی