آفتاب
نماینده ساوجبلاغ و نظرآباد:

آموزش‌های فنی حرفه‌ای تحقق اقتصاد مقاومتی را میسر می‌کند

آموزش‌های فنی حرفه‌ای تحقق اقتصاد مقاومتی را میسر می‌کند

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس، گفت: افزایش تعداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های کوچک می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد شغل و کارآفرینی داشته باشد.

حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: نگاه چرخ اقتصادی باید به درون، تولید داخلی و ایجاد فرهنگ جدید برای اصلاح مصرف‌گرایی باشد که فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای لازمه این کار است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای در زمینه اشتغال افزود: بدون شناخت و معرفت هیچ کاری را نمی‌توان به درستی انجام داد، اشتغال و حرفه‌های مختلف نیز اگر بدون شناخت و مهارت‌آموزی دنبال شوند به طور قطع نتیجه مطلوبی در پی نخواهند داشت.

کیایی‌نژاد خاطرنشان کرد: هر شخصی باید کارش را بر مبنای مهارت مبتنی بر فناوری روز دنیا مدیریت کند تا آن پیشرفت و کارآمدی لازم را داشته باشد.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد ادامه داد: آموزش در مقوله کار حکم تنفس برای انسان را دارد، در واقع برای پیشبرد بهتر امور و بهینه کردن کار، آموزش و کسب مهارت جزو مسایل لازم، اولیه و لاینفک موفقیت در کار است.

وی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را عامل مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: نباید از نقش تاثیرگذار و بسزایی آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در پیشبرد اقتصاد مقاومتی غافل شد.

انتهای پیام

کد N905245

وبگردی