آفتاب
مدیر مسئول روزنامه ابتکار:

گروه‌های سیاسی داخل کشور از منطق برد – برد استفاده کنند

گروه‌های سیاسی داخل کشور از منطق برد – برد استفاده کنند

مدیر مسئول روزنامه ابتکار با بیان این‌که به حتم از این به بعد شاهد تعامل گروه‌های سیاسی خواهیم بود، پیشنهاد داد که سیاسیون نیز از منطق برد – برد استفاده کنند.

محمد علی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ایران پس از توافق دارای یک گفتمان جدیدی است. گفتمانی با پایه‌ برد – برد مطرح شده است که در مقابل گفتمان برد – باخت قرار دارد. منطق بردن هر دو طرف مذاکره در گفتمان ایرانی جا افتاده است، مذاکرات هسته ای اخیر مثل حضور در بازی‌های لیگ برتر است.

وی ادامه داد: در این نوع از بازی‌ها ممکن است جایی شکست بخوریم اما هنوز ممکن است فرصت برد هم داشته باشیم. مذاکرات برد – برد را از جایی به چنین بازی تشبیه می‌کنم که ممکن است در زمانی امتیازی به طرف مقابل داده باشیم اما اعطای این امتیاز به معنای باخت ما نخواهد بود و در مرحله‌ بعدی ما از طرف مقابل امتیاز خواهیم گرفت.

وکیلی خاطر نشان کرد:‌ مهمترین نکته در مذاکرات منطق گفت و گو است. دنیا دید که منطق ما تغییر کرد و منطق پیروزی کسب کردیم. ما با این منطق جدید می‌توانیم ایران هراسی را به ایران دوستی و تعامل با ایران تغییر دهیم و پیشتاز منطقه باشیم.

وی افزود: ما با مذاکره گفت و گو و منطق برد – برد می‌توانیم برای حل مشکلات دنیا اقدام کنیم. چنین شرایطی دستاورد مذاکرات اخیر بوده است. در داخل هم باید با علم به توافق و گفتمان برد – برد گروههای سیاسی به جای برخورد حذفی با یکدیگر به تحمل یکدیگر بپردازند و مانند بازی لیگ با یکدیگر برخورد کنند و بدانند که فرصت برد برای همه هست.

این فعال سیاسی تصریح کرد: برخوردهای حذفی باعث شیوع خشونت در جامعه می‌شود. برخورد حذفی هم کارغیر اسلامی هم کار غیر سیاسی است. چنین رفتار‌هایی کار سیاسی را در جامعه پرهزینه می‌کند حتما از این به بعد شاهد تحمل و سعه صدر گروه‌های سیاسی خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N905244

وبگردی