آفتاب

لیلا رجبی: سهمیه المپیک را گرفتم، الان زمان حمایت است

لیلا رجبی: سهمیه المپیک را گرفتم، الان زمان حمایت است

رکوردار پرتاب وزنه بانوان ایران گفت: در فاصله یک سال مانده تا آغاز بازی‌های المپیک 2016 ریو سهمیه این مسابقات را کسب کردم و از این به بعد زمان حمایت است تا بتوانم پیشرفت کنم.

لیلا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره کسب سهمیه المپیک ریو در مسابقات د‌و‌و‌مید‌ا‌نی جام کازانف، اظها‌ر کرد: دو ماه قبل از این مسابقات تمریناتم را آغاز کردم و به دلیل آسیب‌دیدگی‌ که داشتم نتوانستم در قهرمانی آسیا و جایزه بزرگ تایلند شرکت کنم. بنا‌بر‌این مسابقات کازانف قزاقستان اولین ر‌قا‌بتی بود که بعد از اینچئون در آن شرکت کردم و خوشحالم که توانستم در همین ر‌قا‌بت‌ها سهمیه المپیک 2016 ریو برزیل را به دست بیاورم.

رجبی درباره سطح مسابقات د‌و‌و‌مید‌ا‌نی قزاقستان گفت: سطح این ر‌قا‌بت‌ها پایین بود، چرا که رقیبان اصلی من در آسیا که از کشور چین هستند در این مسابقات حاضر نبودند.‌ پرتابگران اوکراین و ازبکستان قدرتمندترین نفرات حاضر بودند که حدود شش متر با رکورد من فاصله داشتند. این موضوع و شرایط برای من خوب نبود چرا که اگر رقیب قوی‌تری داشتم رکورد بهتری هم می‌زدم، اما در این رقابت‌ها من فقط با خودم ر‌قا‌بت کردم و این کار را سخت کرد.

او در ادامه افزود: رکورد من در کازانف از رکورد شخصی‌ام کمتر بود ، ولی دو هفته‌ قبل از مسابقات در رکوردگیری 18 متر پرتاب کرده بودم. اطمینان 100 درصدی نداشتم که در کازانف می‌توانم سهمیه بگیرم چرا که هیچ مسابقه‌ای را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و همه چیز تاثیرگذار است، اما همه به من اعتقاد داشتند و من را به خوبی می‌شناختند و می دانستند با توانایی که دارم می‌توانم سهمیه بگیرم.

رجبی با تاکید بر این که عدم حضورش در قهرمانی آسیا و جایزه بزرگ تایلند فقط به دلیل مصدومیت بوده، تصریح کرد: قبل از مسابقات قهرمانی آسیا آسیب‌دیدگی‌ داشتم و نتوانستم خودم را به خوبی برای این ر‌قا‌بت‌ها و همچنین جایزه بزرگ تایلند آماده کنم. علت غیبت من در این مسابقات نیز فقط به این دلیل بود و ربطی به جام کازانف و تلاش برای کسب سهمیه المپیک نداشت. هم‌زمان با برگزاری قهرمانی آسیا من فیزیوتراپی انجام می دادم تا مصدومیتم بهبود یابد و تمریناتم را جدی‌تر کنم. در واقع به این دلیل غایب نبودم که تنها به کازانف بروم. در آن برهه زمانی مشکل داشتم و نمی توانستم کار کنم.

او درباره مسابقات جهانی چین نیز گفت: این مسابقات نزدیک‌ترین ر‌قا‌بت مهمی است که ما باید در آن شرکت کنیم. من تمام تلاشم را برای کسب بهترین نتیجه‌ در چین انجام می‌دهم، اما مشکل آسیب‌دیدگی‌ من کاملا برطرف نشده است و بسیاری از تمرینات را هنوز نمی‌توانم انجام بدهم و گاهی درد دارم. با این حال برای بالا بردن رکوردم در مسابقات جهانی تلاش می‌کنم. برنامه این ر‌قا‌بت‌ها نیز کمی فشرده است و صبح خیلی زود باید در مسابقه مقدماتی شرکت کنیم که این کار را دشوار می کند.

پرتابگر وزنه تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی بانوان با تاکید بر این که تمام ورزشکاران حاضر در المپیک به فکر کسب بهترین نتیجه‌ هستند، اظها‌ر کرد: هر ورزشکاری تلاش می‌کند در بازی‌های المپیک نتیجه‌ خوبی بگیرد، من هم همین طور. در فاصله یک سال مانده تا آغاز این بازی‌ها موفق به کسب سهمیه شده‌ام و می‌توانم با خیال راحت در این مدت تمرین کنم. الان سهمیه المپیک کسب شده و امیدوارم امکانات بهتری در اختیارم قرار بگیرد تا پیشرفت کنم.

او در ادامه افزود: این امید وجود دارد که ما در المپیک به مراحل بالا صعود کنیم. در دوره گذشته که پرتاب وزنه سطح بسیار بالایی داشت با رکورد 18متر و 30 سانتیمتر پرتابگران فینالیست می‌شدند. برای عملی شدن این کار باید حمایت‌ها بیشتر شود و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک توجه بیشتری انجام بدهند. واقعا د‌و‌و‌مید‌ا‌نی رشته خاصی است، اما بودجه آن بسیار کم است و خیلی به آن رسیدگی نمی‌شود.

رجبی با ابراز رضایت از پرداخت به موقع پاداش کسب سهمیه از سوی کمیته ملی المپیک گفت: باید از رییس کمیته ملی المپیک به دلیل پرداخت به موقع پاداش کسب سهمیه المپیک در فرودگاه تشکر کنم. هیچ وقت این اتفاق نیفتاده بود که بلافاصله بعد از بازگشت به ایران پاداش‌ها پرداخت شود و همیشه زمان زیادی سپری می‌شد تا هدایا به دست ورزشکار برسد. این در تمام ورزشکاران انگیزه ایجاد می‌کند و می‌تواند کمک مالی خوبی هم باشد. فدراسیون هم اعلام کرد که حقوق د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران و مربیانی که سهمیه گرفتند نیز 50 درصد افزایش می یابد و این اتفاق خوبی است که باید از این حمایت‌ها تشکر کرد.

پرتابگر وزنه تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی بانوان ا‌دا‌مه‌ داد: من انتظار زیادی از مسئولان ندارم و فقط دو اردو در پاییز و بهار سال‌ آینده در خارج از کشور می‌خواهم و این که بتوانم در مسابقات برون مرزی خوبی شرکت کنم تا به آمادگی مناسبی برای المپیک برسم. توقع زیادی ندارم و امیدوارم در زمان باقی‌ مانده همه ما به خوبی حمایت شویم.

او درباره به‌کارگیری مربی خارجی نیز گفت: برای به خدمت گرفتن مربی خارجی تصمیمی ندارم، چرا که مربی خوبی وجود ندارد که به ایران بیاید. اگر هم مربی با کیفیتی پیدا شود هزینه آن زیاد است و نمی‌تواند این اتفاق بیفتد. همین که بتوانم در کمپ‌های خارجی شرکت کنم کمک خوبی خواهد بود.

انتها‌ی‌ پیا‌م
کد N905169

وبگردی