آفتاب

سقوط شهاب‌سنگ در قزوین/ وسعت؛ از بیجار تا اشتهارد

سقوط شهاب‌سنگ در قزوین/ وسعت؛ از بیجار تا اشتهارد

برخورد شهاب‌سنگ به مناطقی در مرز استان‌های قزوین، زنجان و همدان خسارت‌هایی به این مناطق وارد آورد.

فارس نوشت:
برخورد شهاب‌سنگ به مناطقی در مرز استان‌های قزوین، زنجان و همدان خسارت‌هایی به این مناطق وارد آورد.

ساعتی قبل برخورد چند شهاب‌سنگ به زمین در مناطقی در مرزهای سه استان قزوین، زنجان و همدان خساراتی به شهرهای بوئین‌زهرا، آوج و تاکستان زد.

گفتنی است تاکنون به جز خسارات مالی، خسارت جانی از این حادثه گزارش نشده است.
تکذيب شايعه سقوط هواپيما

مسئولان ضمن تکذیب شایعه سقوط هواپیما از برخورد شهاب‌ سنگ از بیجار تا اشتهارد خبر دادند.

در همين حال با اعلام خبر برخورد شهاب سنگ در استان قزوين ارسلان قاسمي فرماندار بوئين‌زهرا ضمن اعلام عدم خسارت برخورد شهاب سنگ تا اين لحظه در شهرستان بوئين‌زهرا اظهار داشت: در ابتدا شايعه سقوط هواپيما مطرح بود که با بررسي‌هاي به عمل آمده اين شايعه تکذيب و مشخص شد شهاب سنگ با زمين برخورد کرده است.

وي افزود: مناطقي در آوج، ابهر در استان زنجان و همچنين مجيدآباد و نظرآباد از برخورد شهاب‌سنگ با زمين دچار آسيب شده‌اند.

فرماندار بوئين‌زهرا ادامه داد: آمادگي لازم باري کمک‌رساني به حادثه‌ديدگان احتمالي در شهرستان بوئين‌زهرا وجود دارد و بررسي‌ها براي روشن شدن ابعاد اين حادثه همچنان ادامه دارد.

همچنين موسوي فرماندار شهرستان آوج در استان قزوين ضمن اعلام آمادگي دستگاه‌هاي امدادرسان براي کمک به حادثه‌ديدگان احتمالي اعلام کرد با تماسي که با فرمانداران قيدار و همچنين شهرستان‌هاي ديگر در استان‌هاي مختلف برقرار شده مشخص شده است که شهاب سنگي به ابعاد بزرگ و يا به تعداد زيادي بوده که در شهرهاي مختلف به زمين برخورد کرده است.

وي افزود: طبق تماس‌ها و اخبار واصله بيجار در غرب کشور، نظرآباد، مجيدآباد و همچنين اشتهارد نيز از برخورد اين شهاب‌سنگ خساراتي خورده‌اند.

فرماندار آوج عنوان کرد: روستاهاي لجام‌گير و آدار در شهرستان آوج نيز مورد اثبات شهاب‌سنگ قرار گرفته‌اند که تاکنون گزارشي از ميزان خسارات احتمالي اعلام نشده ا ست.
کد N905058

وبگردی