آفتاب

اعلام آمادگی بوتفلیقه برای توسعه روابط با مراکش

اعلام آمادگی بوتفلیقه برای توسعه روابط با مراکش

«عبد العزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر بر تمایل کشورش به توسعه روابط دو جانبه با مراکش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، رئیس جمهور الجزایر در تلگراف تبریک به «محمد ششم» به مناسبت اعلام پادشاهی در این کشور بر توسعه روابط با این کشور تأکید کرد.

 در پیام وی آمده است: آمادگی کامل خود را برای همکاری با شما جهت تحکیم پیوندهای برادری و همبستگی دو کشور دوست و برادر که باعث گشوده شدن افق های جدید همکاری و تحقق رشد و شکوفایی مردم دو کشور می شود، اعلام می کنم.

این در حالی است که روابط میان الجزایر و مراکش از دهه ها پیش به خاطر درگیری در مورد صحرای غربی تنش آلود و مرزهای های میان این دو کشور از سال ۱۹۹۴ بسته است. رباط بر حقانیت خود در مورد مالکیت صحرای غربی پافشاری می کند و پیشنهاد حکومت خودگردان تحت حاکمیت این کشور را مطرح کرده است؛ در حالی که الجزایر از برگزاری همه پرسیی برای تعیین سرنوشت این منطقه حمایت می کند.

«عبد القادر مساهل» معاون وزیر امور خارجه الجزایر، اوایل ماه می با درخواست «عبد الاله بن کران» نخست وزیر مراکش جهت میانجیگری طرف سوم برای حل و فصل مسائل میان الجزایر و مراکش مخالفت کرد.

مساهل در اظهارتی مطبوعاتی با بیان اینکه بحرانی میان دو کشور وجود ندارد که نیازمند وساطت طرف دیگری باشد، افزود: پرونده صحرای غربی در چارچوب سازمان ملل بررسی می شود و امیدواریم که در کوتاهترین برای این مسئله راه حلی پیدا شود.

کد N905048

وبگردی