آفتاب
تحولات عراق؛

آزادسازی منطقه مشیهیده در الرمادی/ تلفات سنگین داعش

آزادسازی منطقه مشیهیده در الرمادی/ تلفات سنگین داعش

آزادسازی منطقه مشیهیده در ادامه پیشروی نیروهای عراق در شهر الرمادی و هلاکت ده ها نفر از تروریست های داعش از جمله تحولات امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نیروهای عراقی توانستند در درگیری با تروریست های داعش در الرمادی به پیشروی های خود ادامه داده و شماری از سرکرده های این گروهک تروریستی را به هلاکت برسانند.

نیروهای عراقی همچنین در ادامه عملیات خود در شرق الرمادی منطقه «تل مشیهیده» را آزاد و بیش از ۴۵۰ بمب را خنثی کردند. در همین رابطه شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق تاکید کرد: نیروهای امنیتی توانستند بعد از درگیری های شدید با تروریست های داعش و وارد آوردن خسارت های سنگین به آنها، منطقه تل مشیهیده را در محور شرقی شهر الرمادی آزاد کنند.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراقی توانستند کانال ارتباطی تروریست های داعش را بعد از محاصره آنها در تمام محورها به ویژه محور شرق الرمادی، قطع کنند. شاکر جودت تاکید کرد: ۱۲ نفر از سرکرده های داعش از جمله ۳ فرد انتحاری در کمین کماندوهای پلیس فدرال به هلاکت رسیدند.

در خبر دیگری علی داود رئیس شورای شهرستان الخالدیه در استان الانبار از کشته شدن «عارف عبد الرزاق» از سرکرده های داعش در الصقلاویه در جریان بمباران جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش خبر داد. وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد جنگنده های ائتلاف پایگاه های عناصر داعش در شهرستان بیجی را هدف قرار دادند.

در همین حال فرمانده عملیات بابل با اشاره به کشته شدن ۱۰ تروریست مسلح داعشی از جمله یک انتحاری چچنی در غرب الرمادی، افزود: اکثر تروریست های داعش مجبور به فرار از الرمادی به موصل شدند.

«ریاض الخیکانی» فرمانده عملیات بابل گفت: گروهی از نیروهای عملیات بابل توانستند ۱۰ نفر از تروریست های داعش را سرکوب کنند. یکی از مقامات محلی استان الانبار نیز گفت درگیری ها منجر به کشته شدن ده ها نفر از تروریست های داعش شد.

گفتنی است نیروهای امنیتی عراق با همکاری نیروهای مردمی و عشایر این کشور روزانه پایگاه های تروریست های داعش در استان الانبار و دیگر و مناطق را هدف قرار می دهند.

کد N905034

وبگردی