آفتاب

«ترامپ» همچنان از دیگر نامزدهای جمهوریخواه پیش است

«ترامپ» همچنان از دیگر نامزدهای جمهوریخواه پیش است

براساس آخرین نظرسنجی انجام شده در آمریکا، دونالد ترامپ سرمایه دار جمهوریخواه، همچنان بیشترین محبوبیت را در میان رای دهندگان این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۶ دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، آخرین نظرسنجی که از سوی دانشگاه «کوئینی پیاک» صورت گرفت حاکی است «دونالد ترامپ» با اختلاف زیاد نسبت به سایر همقطاران خود در صدر جدول رقابت های انتخاباتی حزب جمهوریخواه برای ورود به کاخ سفید قرار دارد.

ترامپ در این نظرسنجی توانست حمایت ۲۰ درصدی شرکت کنندگان را به خود جلب کند. ناگفته نماند که طی ۲ سال گذشته هیچ کاندیدایی نتوانسته در نظرسنجی های کوئینی پیاک چنین درصد بالایی از محبوبیت را از آن خود کند.

بعد از ترامپ، به ترتیب «اسکات والکر» فرماندار جمهوریخواه ایالت ویکانسین با ۱۳ درصد آراء و «جب بوش» پسر و برادر دو رئیس جمهور پیشین آمریکا با ۱۰ درصد آراء قرار می گیرند. بر این اساس یکی از دلایل محبوبیت ترامپ بی پروایی وی در زیر سؤآل بردن دیگران است که این امر اگرچه بیشتر جنبه منفی شخصیت وی را به نمایش می گذارد اما به همان اندازه وی را در مرکز توجه طرفداران حزب جمهوریخواه قرار می دهد.

از جمله اظهارات جنجالی ترامپ می توان به لحن تند وی در برخورد با مهاجران حاضر در ایالات متحده بویژه مهاجران اسپانیایی تبار و همچنین زیر سؤال بردن خدمات سناتور کهنه کار «جان مک کین» اشاره کرد.

گفتنی است ترامپ در نظرسنجی که هفته گذشته از سوی «سی. ان. ان» انجام شد نیز با ۱۸ درصد آراء در مقام نخست و پیشاپیش جب بوش قرار داشت. جالب اینجا است تا پیش از اظهارنظرهای جنجالی ترامپ، جب بوش محبوبترین کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

کد N905023

وبگردی