آفتاب

افتتاح تصفیه‌خانه 9 روستای حاشیه زاینده‌رود با حضور معاون وزیر نیرو

افتتاح تصفیه‌خانه 9 روستای حاشیه زاینده‌رود با حضور معاون وزیر نیرو

تصفیه خانه مجتمع 9 روستای حاشیه زاینده رود با حضور حاج رسولی، معاون وزیر نیرو و خبازی، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، تورج احمدپور سامانی، مدیرکل آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاحیه دومین تصفیه خانه روستایی شهرستان سامان که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، با بیان اینکه ساخت این تصفیه خانه از سال 1384 آغاز شده است، افزود: این تصفیه خانه 14 هزار نفر جمعیت را در 9 روستا تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه منبع تامین آب این تصفیه خانه، رودخانه زاینده‌رود است، افزود: سیستم تصفیه‌خانه، فیلتر ماسه‌ای کند است. 27 کیلومتر طول کل خط انتقال و طول شبکه داخلی 40 کیلومتر است.

احمدپور، حجم کل مخازن این تصفیه خانه را 2300 مترمکعب، عنوان و اظهار کرد: ظرفیت تصفیه خانه حضرت ابوالفضل (ع) 3456 مترمکعب با تعداد سه واحد ایستگاه پمپاژ است.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان، ارتقا و به‌روز رسانی تصفیه خانه آب مجتمع چم کاکا را از مشخصات این طرح آبرسانی عنوان کرد.

در ادامه سعید صالحی اردلی، فرماندار شهرستان سامان نیز گفت: این طرح با هدف ارتقای استاندارد کیفی و بهداشتی آب، جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و استفاده از پساب تولیدی در مصارف کشاورزی پیش‌بینی و اجرا شده است. با بهره‌برداری از این تصفیه خانه، ساکنان روستاهای چم کاکا، هوره، چم عالی، دشتی، چمخلیفه، سوادجان، چم چنگ، ایلبیگی و چم جنگل از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

وی اظهار کرد: مساحت تصفیه خانه 9 روستای زاینده رود 11 هزار و 500 مترمربع است. این تصفیه خانه قادر به تصفیه 40 لیتر آب در ثانیه و تامین آب شرب مورد نیاز10 هزار نفر از روستائیان شهرستان سامان است.

انتهای پیام

کد N904990

وبگردی