آفتاب

پر بیننده های سیاسی چهارشنبه:همه حاشیه های سفرفابیوس/شایعات درباره اخراج سه عضو جبهه پایداری

پر بیننده های سیاسی چهارشنبه:همه حاشیه های سفرفابیوس/شایعات درباره اخراج سه عضو جبهه پایداری

طبق پیش بینی سفر وزیر خارچه فرانسه با حاشیه هایی در بدو ورود وی همراه بود.

صبح روز چهارشنبه جمعی از دانشجویان دانشگاه های امام صادق(ع)، تهران، امیرکبیر و خواجه نصیر با حضور در مقابل پاویون فرودگاه مهرآباد ضمن در دست داشتن پلاکاردهای مختلف تجمع اعتراض آمیز خود را نسبت به سفر وزیر خارجه فرانسه ابراز کردند.  اینجــا  را ببینید.

حجاب موگرینی و اشتون در ایران

رعایت حجاب برای بانوان دیپلماتی که به ایران می آینده در دیدارهای دوجانبه الزامی است. کاترین اشتون و فدریکا موگرینی دو مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات دولت گذشته و دولت کنونی نیز این امر را در پوشش خود لحاظ کردند. اینجــا را ببینید.

شهرداری تهران با نصب بنرهایی با روش خود به استقبال از فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه رفت.  اینجــا را ببینید.

کنایه اصغرزاده به معترضان سفر فابیوس

ابراهیم اصغرزاده در صفحه شخصی اش در توئیتر نسبت به تجمع جمعی در فرودگاه در اعتراض به سفر وزیر امور خارجه فرانسه واکنش نشان داد.  اینجــا را ببینید.

اخراج سه نماینده مجلس از جبهه پایداری صحت دارد؟

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا دو نماینده تهرانی که این روزها در رسانه ها به عنوان دو عضو تندروی جبهه پایداری مطرح هستند، از اين جبهه اخراج شده اند؟، گفت: این آقایان ابتدا از هیئت موسس جبهه پاداری بودند. اما پس از مدت کوتاهی از عضویت در شورای مرکزی این حزب، کناره گیری کردند.  اینجــا را ببینید.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر سه شنبه 6 مرداد گفت: در صورت تایید جمع بندی وین ایران پایبند به مفاد مورد توافق خواهد بود و آن را به دقت اجرا خواهد کرد اما اگر ملت ایران احساس بدعهدی از سوی 1+5 در اجرای توافق نماید شرایط تغییر خواهد کرد و مجلس شورای اسلامی مراقب چگونگی اجرای توافق توسط 1+5 است.  اینجــا را ببینید.

در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس برداشت غلط دو نفر از نمایندگان از سخنان روز گذشته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، منجر به تذکر شفاهی آنها به دولت شد.  اینجــا را ببینید.

اظهارات قائم مقام وزیر کشور درباره لغو سخنرانی‌ها، جابجایی فرمانداران دولت احمدی‌نژاد و ...

سخنگوی وزارت کشور در این گفت و گو تاکید می کند بنای وزارت کشور برخورد با قانون شکنان است و پیگیری وزارت کشور در ماجرای شیراز و یا حرم امام خمینی را نمونه هایی از این برخوردها بر می شمرد. امیری البته وقتی صحبت از نحوه مواجهه وزارت کشور با استاندار (وقت) فارس به میان می آید از این مواجهه دفاع می کند و تاکید می کند "صبوری کنید تا نتیجه را ببینید".  اینجــا را ببینید.

اولاند از روحانی برای سفر به فرانسه دعوت کرد

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهار‌شنبه در دیدار لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به تلاش و اراده جدی طرفین مذاکرات در ۲۲ ماه گذشته برای دستیابی به توافق، گفت: ۷ کشور در این مذاکرات زمان و انرژی زیادی صرف کردند و لذا باید برای حفظ توافق هم تمام تلاش خود را بکار گیرند.  اینجــا را ببینید.

/212 17

کد N904428

وبگردی