آفتاب

تقدیر سفیر ایران در باکو از مدال‌آوران المپیاد جهانی شیمی

تقدیر سفیر ایران در باکو از مدال‌آوران المپیاد جهانی شیمی

سفیر ایران در باکو با حضور در محل اقامت مدال آوران المپیاد جهانی شیمی کشورمان از آنها تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا؛ به دنبال کسب مقام پنجم المپیاد جهانی شیمی توسط دانش پژوهان ایرانی، با چهار مدال رنگارنگ؛ عصر چهارشنبه سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با حضور در محل اقامت ایشان، این پیروزی بزرگ را تبریک گفت.

محسن پاک آیین در این دیدار حضور دانش آموزان برجسته ایرانی در چهل و هفتمین المپیاد جهانی شیمی را نشانگر استعداد بالا و توان علمی جوانان ایرانی دانست و گفت: شما با این پیروزی بزرگ برای ایران افتخار آفریده و باعث سربلندی میهن خود شده اید.

وی کسب یک مدال طلا ، دو نقره و یک برنز و دستیابی به مقام پنجم جهان در میان هفتاد و پنج کشور را یک دستاورد درخشان برای جامعه علمی ایران دانست و برای افتخار آفرینان ایرانی آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش ایسنا، چهل و هفتمین المپیاد جهانی شیمی از ۲۹ تیر تا ۷ مردادماه در شهر باکو آذربایجان برگزار شد و در این مصاف علمی، کسری اثنی عشری مدال طلا، آرمان آی و محسن صابری فر مدال نقره و نهال باقری به مدال برنز دست یافتند. ایران بین هفتاد و پنج کشور شرکت کننده چین، روسیه، رومانی، آمریکا در رده پنجم جهان قرار گرفت.

افتخار آفرینان المپیاد شیمی ساعت ۲۲:۳۰ روز پنجشنبه ۸ مردادماه ۹۴ از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) وارد کشور شده و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش و پرورش، خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.

انتهای پیام

کد N904364

وبگردی