آفتاب
با هدف توضیح درباره توافق هسته ای؛

وزرای خارجه ، دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سنا حاضر شدند

وزرای خارجه ، دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سنا حاضر شدند

در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا بار دیگر «کری»، «کارتر» و «دمپسی» از توافق هسته ای با ایران دفاع کرده و در عین حال بر روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره،  جان کری وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سنای آمریکا در خصوص توافق هسته ای با ایران گفت برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه با کشورهای حاشیه خلیج فارس نشست هایی خواهیم داشت.

در جلسه امروز جان کری وزیر خارجه و اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور به همراه مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش برای توضیح درباره توافق هسته ای با ایران حضور داشتند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سخنانی با دفاع از توافق هسته ای به دست آمده با ایران، گفت: این توافق گام مهمی است که نتیجه رهبری باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیپلماسی جان کری وزیر خارجه و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکاست.

اشتون کارتر با خوب خواندن توافق هسته ای با ایران خواهان حمایت کنگره از آن شد.

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر با تکرار اظهارت قبلی خود ایران و داعش را  دو چالش در منطقه خوانده و گفت آمریکا متعهد به مقابله با این چالش ها است و رویکرد استراتژیک وزارت دفاع آمریکا درخصوص این دو چالش همچنان به قوت خود باقی است.

اشتون همچنین تاکید کرد: ما برای مقابله با هرگونه حمله ای به حضور نظامی و کمک به تقویت امنیت متحدان خود در منطقه به ویژه اسرائیل ادامه خواهیم داد تا بتوانییم آزادی کشتیرانی در خلیج فارس را تضمین کنیم و بتوانیم نفوذ ایران را مهار کنیم.

اشتون کارتر با تاکید بر این نکته که توافق هسته ای محدودیت های زیادی را بعد از اجرا برای ایران ایجاد خواهد کرد در عین حال بر ادامه حضور نظامی آمریکا در منطقه تاکید کرده و گفت: در صورتی که ایران دست به تهاجمی بزند، حضور نظامی قدرتمند ما این امکان را فراهم می کند که به صورتی کوبنده و با استفاده از توانایی های نظامی در برابر آن بایستیم.

همچنین در این نشست ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک آمریکا با تکرار اظهارات قبلی خود بر ادامه روی میز بودن گزینه نظامی آمریکا در برابر ایران تاکید کرد.

کد N904339

وبگردی