آفتاب
معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد

تحصیل 40 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه کشور در هنرستان‌ها

تحصیل 40 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه کشور در هنرستان‌ها

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت یکی از الزامات توسعه کشوری را آموزش‌های مهارتی عنوان کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، علی زرافشان در اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی ویژه هنرجویان کاردانش که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: اولین هدف ما از برگزاری این مسابقات، شناسایی استعدادهای برتر در حوزه آموزش‌های مهارتی در کشور می‌باشد.

همچنین معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های هنرستان‌های فنی و کاردانش به جامعه و کشور و معرفی نخبگان مهارتی به بخش‌های مختلف دولت نیز از دیگر اهداف ماست.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی برگزاری مسابقات جهانی مهارت بوده و اعلام کرده است که نفرات برگزیده رتبه اول بدون طی مراحل این مسابقه وارد آزمون مسابقات جهانی خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حمایت از هنرجویان از دیگر اولویت‌های ما است و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان آموزش و پرورش و جهادکشاورزی نیز از این هنرجویان حمایت خواهد شد.

زرافشان گفت: خوشبختانه شرایط فعلی کشور به گونه‌ای است که همه به دنبال توسعه آموزش‌های مهارتی هستند زیرا در قانون برنامه توسعه و در ماده‌های 19، 23 و... بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید شده و دولت نیز یکی از الزامات توسعه کشوری را همین آموزش‌های مهارتی عنوان کرده است.

وی تصریح کرد: اکنون این فرهنگ در کشور در حال نهادینه شدن است که همه راه‌ها به دانشگاه و کار دولتی ختم نمی‌شود از این رو آینده خوبی پیش روی هنرجویان هنرستان‌ها قرار دارد چراکه این افراد مهارت داشته و قادرند کارآفرینان خوبی باشند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: امروز 40 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه کشور در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند و این امر نشان دهنده یک تحول در نگرش فرهنگ تحصیل است و اقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها از فرهنگ مهارت آموزی کمک می‌کند تا نیروهای خلاق، کارآفرین و دارای مهارتی را برای توسعه کشور تربیت کنیم.

انتهای پیام

کد N904246

وبگردی