آفتاب

پوستر «مزار شریف» رونمایی شد + عکس

پوستر «مزار شریف» رونمایی شد + عکس

پوسترفیلم سینمایی «مزار شریف» رونمایی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، پوستر فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی عبدالحسن برزیده که توسط بهزاد خورشیدی طراحی شده است،رونمایی شد.

بهزاد خورشیدی در رشته گرافیک تحصیل کرده است و عضو موسس کانون طراحان ومدیران تبلیغات سینمای ایران است، وی پیش از این طراحی پوستر فیلمهای همچون:رستاخیز،کپی برابراصل،اشکان وانگشترمتبرک،روباه، ازرییس جمهورپاداش نگیرید،مردی که اسب شد،یک شب،دریاوماهی پرنده، امروز، یه حبه قند، حوض نقاشی، سربه مهر،هیس دخترهافریادنمی زنند،بوسیدن روی ماه مستانه، کهریزک چهارنگاه، گاو،مهمان داریم ،به رنگ ارغوان ،ازتهران تابهشت، دربند ، کلاه قرمزی وبچه ننه را در کار نامه خود داشته است.

وی بارها در جشنواره‌های مختلف سینمایی نامزد شده است و تاکنون دو بارسیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و یک پروانه زرین جشنواره فیلم کودک را برای طراحی پوستر دریافت کرده است.

خورشیدی درباره روند طراحی پوستر فیلم سینمایی «مزار شریف» می‌گوید:«پوسترها شناسنامه وهویت ماندگارسینماست. به ظاهرساده و در دسترس می‌آیند ولی به طورحتم اثرخوب ، تاثیرخود را در جذب مخاطب سینما خواهدداشت. گستردگی وجذابیت آنی رسانه‌های مجازی، تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری را دستخوش تحولات وسیع خودقرارداده است. در واقع تمام عرصه‌های زندگی بشر را متاثر از خودساخته است. بی‌گمان پوستر هم کارکرد بصری در عرصه تبلیغات را دارا می‌باشد و از این سیل توفنده رسانه‌های مجازی بی‌گزند نمانده است.

براین نکته اصرار دارم که بگویم یک اثر تبلیغی خوب که شامل پوسترفیلم هم می‌شود، نسبت به گذشته از اثرگذاری پویا وموثرتری هم برخوردارشده است. چراکه به واسطه حضور در فضای مجازی اینترنتی به میزان مخاطب و بیننده بیشتری دسترسی پیدا کرده است. و با اشتراک گذاردن آن به میزان اثربخشی آن نیزکمک خواهد کرد. البته دراین سال‌ها من همه تلاش‌ام را بر ارائه پوسترهای متفاوت‌تری قرار دادم. قطعا آنچه ماندگار می‌شود، مجموعه‌ای از آثار خوب و با کیفیت استاندارد است.

در پوستر مزار شریف رابطه عاطفی زن افغان و دیپلمات ایرانی حس خوبی را برایم منتقل کرد و پوستری را طراحی کردم که در آن یک اثر ساده همراه با موتیف و رنگهای بسیار و درخشان حضور داشته باشد و به نوعی هم راویتگر فضای فیلم و موقعیت جغرافیایی فیلم باشد.»

پیش از این در جشنواره فیلم فجر پوستر دیگر از فیلم مزار شریف رونمایی شده بود.

فیلم سینمایی «مزار شریف» به کار گردانی حسن برزیده اوایل شهریور 94 در سینماهای تهران و شهرستان اکران می‌شود. این فیلم، داستان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 تن از کارکنان کنسولگری ایران شد.

عوامل فیلم سینمایی «مزار شریف» عبارتند از: بازیگران: حسین یاری، مهتاب کرامتی و مسعود رایگان، کارگردان و نویسنده فیلمنامه: حسن برزیده، تهیه‌کننده: منوچهر شاهسواری، بازنویسی فیلمنامه: مهدی شیرزاد، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، مدیر هنری: مشکین مهرگان، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، طراح جلوه‌های بصری: امیررضا معتمدی، صدابردار : حسن زاهدی، مدیر تولید: مسعود فیروزه، عکاس: مهدی دلخواسته و محصول حوزه هنری.

انتهای پیام

کد N904227

وبگردی