آفتاب

«مارلون براندو» به روایت خودش

«مارلون براندو» به روایت خودش

«استیون رایلی» با استفاده از صدها ساعت صدای ضبط شده «مارلون براندو» مستند جذابی درباره جنبه خصوصی زندگی این بازیگر نامدار تاریخ سینما ساخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گرچه «مارلون براندو» در زمان حیات خود و پس از آن از شهرتی عالم‌گیر برخوردار بود اما در زندگی شخصی خود فردی گوشه‌گیر و کم حرف بود و کمتر مصاحبه می‌کرد، اما وی در صدها ساعت صدای ضبط شده‌اش سنت شکنی کرده است و به بروز بیشتر افکار درونی خود پرداخته است و حالا این نوارها دستمایه ساخت مستندی از زندگی‌ او شده است.

شاید خود «براندو» هم فکر نمی‌کرد که روزی براساس نوارهایی که خودش ضبط می‌کرد، مستندی ساخته شود اما «استیون رایلی» با ساخت این فیلم در واقع قصد دارد، ادای احترامی شایسته به این ستاره فقید سینمایی جهان کرده باشد.

در این فیلم «براندو» به زبان خود از دوران جوانی خود آغاز می‌کند و از خوابیدن در پیاده‌روهای نیویورک می‌گوید؛ از آموزش بازیگری از «استلا آدلر» تعریف می‌کند به کسب اولین جایزه اسکار خود برای فیلم «دربرانداز» می‌پردازد و ...

«مارلون براندو» یکی از تأثیرگذارترین بازیگران تاریخ سینما است. از فیلم‌های مشهوری که او در آن‌ها ایفای نقش کرده می‌توان به «اتوبوسی به نام هوس» (در نقش استنلی کووالسکی)، «در بارانداز» (در نقش تری مالوی) به کارگردانی الیا کازان و «پدرخوانده» در نقش (دون ویتو کورلئونه) اشاره کرد.

بسیاری، بهترین نقش او را «پدرخوانده» می‌دانند.

در کارنامه‌ی سینمایی مارلون براندو جوایز معتبری مانند بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ی کن در سال 1952 (زنده‌باد زاپاتا)، بهترین بازیگر جوایز بافتا انگلیس در سال 1953 (زنده‌باد زاپاتا)، جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 1954 (در بارانداز)،‌ بهترین بازیگر جوایز بافتا در سال 1954 (جولیوس سزار)، بهترین بازیگر جوایز بافتا در سال 1955 (در بارانداز)، جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در سال 1954 (در بارانداز)، جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در سال 1972 (پدرخوانده) و جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال 1972 (پدرخوانده) اشاره کرد.

این ستاره‌ی افسانه‌ای سینما روز دوم ژانویه سال 2004 در سن 80 سالگی پس از مدت‌ها بیماری، در بیمارستانی در لس‌آنجلس درگذشت.

مستند «به من گوش کن مارلون» از تاریخ 29 جولای در نیویورک و از 31 همان ماه در لس‌آنجلس اکران خود را آغاز می‌کند و سپس در سراسر آمریکا به روی پرده خواهد رفت.

انتهای پیام

کد N904209

وبگردی