آفتاب
معاون وزیر بهداشت خبر داد:

روند کاهشی بروسلوز در کشور

روند کاهشی بروسلوز در کشور

معاون بهداشت وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان ابتلا به بیماری بروسلوز در چند سال گذشته روند کاهشی داشته است، گفت: برای کنترل بیماری بروسلوز که بین انسان و حیوان مشترک است باید راهکاری اندیشیده شود تا کار رها نشود.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه همدان، علی‌اکبر سیاری در سومین همایش منطقه‌ای بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان (تب مالت - آنفلوانزا) در همدان، با بیان اینکه کاهش بیماری بروسلوز هدف برگزاری این همایش است که این مهم با بهره‌مندی از تجربه و عقل میسر می‌شود، اظهار کرد: باید برای کنترل بیماری‌ها راه‌های جدید پیدا کرد.

وی افزود: در سال 1364 سالیانه 34 هزار کودک به علت ابتلا به اسهال جان خود را از دست می‌دادند، اما با ورود روش‌های جدید درمانی این روند به زیر 100 مورد در سال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در کار باید عقل و وقت را مدیریت کرد، تصریح کرد: در این همایش مسائل را به صورت کاربردی و کارشناسی بررسی می‌کنیم تا به یک نتیجه مطلوب با ارائه راهکارهای جدید در راستای مقابله با بیماری بروسلوز دست یابیم.

سیاری کاهش روند بیماری بروسلوز را هدف برگزاری همایش دانست و تاکید کرد: همیشه نباید راه‌های قدیمی را پیگیری کرد، بلکه باید به دنبال راه‌های جدید با بهره‌گیری از تجربه و عقل بود.

انتهای پیام

کد N904193

وبگردی