آفتاب
یادداشت میهمان/

دولتمردان خاطرات ورود HIV به ایران را برای «فابیوس» مرور کنند

دولتمردان خاطرات ورود HIV به ایران را برای «فابیوس» مرور کنند

نماینده تهران در مجلس طی یادداشتی به ماجرای ورود خون‌های آلوده به ایران و نقش فابیوس در آن اشاره کرد و نوشت: فابیوس باید سر خود را هنگام ورود به ایران پایین می‌انداخت زیرا ایرانیان حافظه خوبی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به موضوع ورود خون های آلوده به ابران اشاره کرد و نوشت: «آقای فابیوس سر خود را هنگام ورود به ایران پایین می انداختید چون ایرانیان از حافظه خوبی برخوردارند»

متن این یادداشت که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شده بدین شرح است:

این روزها به گونه ای سفرهای مقامات اروپایی اطلاع رسانی می گردد که گویا قرار است اتفاقی بیفتد و تاریخ ایران را دچار دستخوش کند مثل اینکه ایرانیان تا بحال اروپایی به خود ندیده اند و از شنیدن این خبر ها سرمست از انجام توافق شده اند . توافق هر چه باشد و هر نفعی برای مردم عزیز کشورمان داشته باشد نباید با رنگ آن ، رنگ خیانتهای اروپاییها را پوشاند ، اروپاییهایی که در ۸ سال جنگ تحمیلی از هیچگونه خیانتی در حق مردم ایران دریغ نکردند و کم نگذاشتند از ارسال سلاحهای شیمیایی توسط دولت آلمان به عراق گرفته تا  ارسال خونهای آلوده به ویروس ایدز توسط دولت فرانسه و تزریق آن به ایرانیان دچار بیماری هموفیلی.

از هفته گذشته می بینیم که وزیر امور خارجه کشور فرانسه جناب آقای لوران فابیوس قصد عزیمت به ایران سرافراز را دارند و می خواهند بعد از توافق به تهران سری بزنند ولیکن ای کاش قبل از آمدن به تهران اگر کتابچه خاطراتی دارند آن را ورق می زدند و روزهایی که خونهای آلوده به ایران ارسال می شد را بازخوانی می کردند حال اگر این دفترچه را ندارند بهتر است دولتمردان با ایشان در کاخ سعد آباد و در زیر درختان سرسبز شمیرانات  بنشینند و خاطرات آن زمان را مرور کنند ، خاطراتی که با مرگ ایرانیان با خونهای آلوده فرانسوی رقم می خورد . لوران فابیوس در آن زمان نخست وزیر وقت فرانسوآ میتران بود و امور اجرایی دولت فرانسه را بر عهده داشت.

مردم عزیز ایران ، شاید آقای فابیوس نام شرکت دولتی مریو را نیز فراموش کرده باشند و باید دوباره به ایشان یادآوری کرد که جناب فابیوس این شرکت در خلال سالهای جنگ ایران و عراق و زمانی که شما نخست وزیر وقت فرانسه بودید ، با صادر کردن خونهای آلوده به ویروس HIV باعث ابتلای عده ای از بیماران هموفیلی به بیماری ایدز شد . این شرکت پس این رسوایی با دستور لوران فابیوس سهامش به یک شرکت خصوصی به عنوان سانوفی آونتی فروخته شد و این در حالیست که در سال ۱۹۹۱ میلادی یک روزنامه نگار فرانسوی از ارسال خونهای آلوده به ایران پرده برداشت و از آن زمان پرونده این انتقال سیاه در حال پیگیری است که هنوز هم به سرانجام نرسیده است .

در انتها باید این نکته را نیز به آقای فابیوس خاطرنشان کرد که آقای فابیوس لطفاً به دوستان خود آقایان ادموند اروه وزیر بهداشت و دفوآ داد وزیر تامین اجتماعی وقت و همچنین وکیل خود آقای داریوس سری بزنید و از احوالات خود در آن زمان جویا شوید چون ممکن است شما فراموشتان شده باشد پس به دفترچه خاطرات خود نگاهی انداخته و سر خود را هنگام ورود به ایران پایین می انداختید چون ایرانیان از حافظه خوبی برخوردارند .

کد N904186

وبگردی