آفتاب

مروری بر خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون

مروری بر خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون

*** تغییر در زمان پخش «عموپورنگ»

در زمان پخش برنامه عموپورنگ که با عنوان «محله گل و بل بل» پخش می‌شود تغییراتی ایجاد شده و پس از این، روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 18 و 30 دقیقه روی آنتن می رود و بازپخش آن روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 15 خواهد بود.

این برنامه کودکان و نوجوانان را با خود به یک محله خیالی می برد و در قالب داستان نکات آموزشی مانند احترام به طبیعت و محیط زیست، بهداشت فردی، افراط در استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، احترام به خط سفید و آموزش‌های اخلاقی و شهروندی را یادآور می‌شود.

داریوش فرضیایی،‌ بهنوش بختیاری،‌ نادر سلیمانی، حدیث فولادوند،‌ امیر نوری،‌ امیرمحمد متقیان،‌ امیر سهیلی، نعیمه نظام دوست، ابراهیم شفیعی،‌ آرش میراحمدی، عرفان برزین و حمید کاشانی در محله «گل و بلبل» نقش‌آفرینی می‌کنند.

*** بررسی کارنامه هنری باستر کیتون در طنزپیشگان

برنامه «طنزپیشگان» شبکه علم و فرهنگ، پنجشنبه ساعت 20:30 برای بررسی کارنامه هنری باستر کیتون روی آنتن می رود.

در این برنامه آثار باستر کیتون به طور کامل معرفی و بررسی خواهد شد. «باستر کیتون» یکی از نوابغ سینما و جزو مشهورترین کمدین هایی است که در هنر هفتم ظهور کرده اند. کیتون همزمان با اختراع سینما به دنیا آمد، به همین دلیل بسیاری از منتقدان در بزرگداشت او، کیتون را همزاد سینما معرفی می کنند.

*** شبکه ورزش همگام با والیبال قهرمانی مردان آسیا

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از شبکه ورزش سیما زنده پخش می شود.

در هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا 2015، 17 کشور در چهار گروه چهار تیمی حضور دارند. این تیم‌ها طبق قرعه در گروه‌های زیر جای گرفتند:

گروه A: ایران، قزاقستان، کویت، عمان و چین تایپه

گروه B: استرالیا، هند، ترکمنستان و قطر

گروه C: کره‌جنوبی، تایلند، پاکستان و عربستان

گروه D: چین، ژاپن، سریلانکا و بحرین

دور مقدماتی این رقابت ها که در روزهای 9، 10 و 11 مرداد برگزار می‌شود هر روز 8 مسابقه انجام می شود.

علاقمندان به والیبال و ورزش های ملی می توانند جمعه نهم مرداد و در روز اول این رقابت‌ها شاهد پخش دیدار "چین- سریلانکا" و "ایران- کویت" از شبکه ورزش سیما باشند. این رقابت ها ساعت 16:20 و 19:00 پخش می شود.

*** پایان مرداد آغاز تصویربرداری سریال "دور دست‌ها"

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی "دور دست ها" از پایان مرحله پیش تولید این سریال خبر داد.

فریبا بانک توکلی افزود: با تصمیم جدید اداره کل نمایش سازمان و مدیرگروه فیلم و سریال شبکه یک، تعداد قسمت های این سریال افزایش یافت و از 13 قسمت اولیه به 26 قسمت رسید.

او ادامه داد: از آنجا که ما قصد نداریم تا کامل شدن تمام قسمت های فیلمنامه کار را کلید بزنیم الان منتظریم تا نویسنده سریال تمام سناریو را به ما برساند و به محض آماده شدن، کار آغاز خواهد شد.

تهیه کننده سریال ستاره حیات همچنین از انتخاب و عقد قرارداد با بازیگران این سریال خبر داد و اظهار داشت: کست پروژه تقریبا مشخص شده است بطوری که کار 19 بازیگر اصلی و 27 بازیگر فرعی دارد و تاکنون دانیال حکیمی در نقش رسول، فاطمه گودرزی در نقش رباب، بهرام ابراهیمی در نقش صادق، شمسی فضل الهی در نقش مامان خورشید، شیوا خنیاگر در نقش سیمین، ونوس حسن کانلی در نقش یگانه، مریم خدارحمی در نقش نازنین، آرزو واعظ امینی در نقش نگار، شیوا خسرو مهر در نقش دکتر صبوحی، رحمان باقریان در نقش زهیر، شهروز ابراهیمی در نقش بهرام، محمد غیاث آبادی در نقش مراد، آیلار نوشهری در نقش سپیده، مهدی نبوی در نقش حمید، مهری آل آقا در نقش آذر، پویا مهدوی زاده در نقش سروش و کوروش سلیمانی در نقش امیر انتخاب شدند. اما برای کاراکتر اصلی کار که عماد هست هنوز بازیگری انتخاب نشده و تا اوایل هفته آینده بازیگر این نقش هم تعیین خواهد شد.

فریبا بانک توکلی درباره علت افزایش تعداد قسمت های سریال دور دست ها از 13 به 26 قسمت گفت: از آنجایی که داستان سریال خیلی پر و غنی بود آقای سیفی آزاد با مشورت آقای تخشید مدیرکل امور نمایش سازمان تصمیم گرفتند که فیلمنامه قصه تا آنجایی که قابلیت دارد و از کیفیت کار نمی کاهد ادامه داشته باشد بنابراین کار برای 26 قسمت نوشته می شود و الان بیشتر فیلمنامه آماده و تحویل داده شده است و خانم سمانه نامدار نویسنده سریال در حال نگارش چند قسمت پایانی کار است.

این تهیه کننده تلویزیون درباره تعداد لوکیشن های مجموعه تلویزیونی دور دست ها هم گفت: این سریال 12 لوکیشن اصلی و 19 لوکیشین فرعی در دو شهر تهران و جویبار قائمشهر دارد. او تصریح کرد: کار پیش تولید تقریبا به اتمام رسیده و با رسیدن قسمت های پایانی کار، سریال اواخر مرداد در لوکیشین سازمان استاندارد ایران در کرج کلید می خورد.

توکلی افزود: در صورت موافقت کارگردان و آهنگسار برای این سریال تیتراژی خوب با صدای یکی از خوانندگان کشور ساخته می شود. درخلاصه داستان این سریال که با مشارکت گروه فیلم و سریال شبکه یک و سازمان استاندارد ایران ساخته می شود، آمده است: کارخانه روغن سازی رسول و شریکش صادق مدتی است دچار بحران مالی شده است. صادق که فعالیتی دیگری راه انداخته، سهام خود را می‌فروشد. حبیب به پیشنهاد عماد که مورد اعتماد و همه کاره اوست سهام کارخانه را می‌خرد و عماد به وکالت از او با رسول کارخانه را اداره می‌کنند. رفته رفته معلوم می‌شود که عماد با نقشه‌ای قبلی برای ضربه زدن به رسول به او نزدیک شده است. رسول سال‌ها پیش ربابه خواهر عماد را با دخترش یگانه بی‌خبر ترک می‌کند و حالا او از این طریق درصدد است تا از رسول انتقام بگیرد.

سایر عوامل سریال دور دست ها عبارتند از: جواد ارشاد کارگردان، فریدون شیردل مدیر تصویربرداری، محمد نورانی تصویربردار، رضا کشاورز صدابردار،آقای کمال پور تدوین، پیروز ارجمند آهنگساز، مجید نصیری مدیر تولید، روح ا... ظریف دستیار کارگردان و برنامه ریز ، فرانک گلنوش طراح گریم، وحید پیمان دار عکاس، حسن علیزاده طراح صحنه و گروه طراحی ایرنه مسولیت طراحی لباس.

*** نامه مستند اوژن یونسکو به پرفسور کربن نمایش رادیویی شد

در آستانه‌ی سالروز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی (شیخ اشراق) ، نمایش رادیویی "آسمان درون " که بر اساس نامه ی مستند "اوژن یونسکو" ، متفکر و نمایشنامه نویس معاصر به پروفسور کربن درباره ی شیخ اشراق نگارش شده است ، به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

در این نامه یونسکو ضمن اشاره به غنای داستان عقل سرخ سهروردی، خود را شیفته او معرفی می کند.

در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است : برنارد کوربیو دستیار پرفسور کربن که به دلیل نگرش مادی خود در تفسیر آثار و آرای "شیخ اشراق" دچار پریشان حالی شده و مدتی در آسایشگاه روانی بستری بوده ، متوجه می شود که خواهرش بریژیت به بیماری مهلکی گرفتار شده و در آستانه ی مرگ است ."برنارد " از طریق "لیلا مشرقی" پژوهشگر ایرانی آثار سهروردی در می یابد که پروفسور قصد دارد استنتاج نهایی از داستان عقل سرخ را به او بسپارد و در این میان اتفاقاتی رخ می دهد.

"آسمان درون " به نویسندگی علی دنیوی ساروی، کارگردانی محمد پورحسن، تهیه‌کنندگی: محمد مهاجر، صدابرداری: علی حاجی نوروزی و افکت : نرگس موسی پور به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است .

این نمایش با هنرمندی : مهین نثری، بهرام ابراهیمی،احمد گنجی، رحمان باقریان، فریبا طاهری، اسماعیل بختیاری، احمد شمس آصف، نسرین زارع و مجتبی طباطبایی ، پنج شنبه ، هشتم مرداد ماه ، ساعت 8:30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود.

این گزارش در حال به‌روزرسانی است...

کد N904159

وبگردی