آفتاب

فعالیت ویژه پژوهشی در زمینه‌های کشاوزی و فضای سبز در استان گلستان

فعالیت ویژه پژوهشی در زمینه‌های کشاوزی و فضای سبز در استان گلستان

استاد برجسته دانشگاه آریزونا آمریکا از همکاری با پژوهشکده محیط های خشک کشور در راستای کشت بهینه گندم در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرفسور محمد پسرک لی که در نشست جوانان و گام هایی به سوی موفقیت دراستانداری گلستان سخن می گفت، اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دکتر قزلسفلو رئیس پژوهشکده محیط‌های خشک کشور به زودی پس از نشستی که با دکتر صادقلو استاندار گلستان خواهیم داشت، کار پژوهشی خود در نوار شمالی استان گلستان را آغاز خواهیم کرد.

استاد برجسته دانشگاه آریزونا آمریکا افزود: استاندار گلستان در دیدارهای انجام شده با ایشان به همکاری در زمینه های علمی راغب بوده و ما نیز تمایل داریم از توان خود در جهت انجام کاری ماندگار در استان گلستان در زمینه های کشاورزی، فضای سبز، بیابان زدایی و ... استفاده کنیم.

پسرک لی گفت: پژوهشکده محیط های خشک کشور نیز در این راستا مصمم به همکاری در راستای طرح جامع امنیت غذایی گلستان می باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان ایرانی از لحاظ تئوری اگر بالاتر از دانشجویان دیگر کشورها نباشند پایین تر از آنان نیستند، افزود: بایستی به فعالیت های عملی و آزمایشگاهی بیشتر بهاء داده شود.

این استاد برجسته، جوانان و نوجوانان را از سرمایه های ملی یک کشور دانست و اضافه کرد: شرایط علمی کشور خوب است و جوانان ایرانی می توانند از این شرایط برای رسیدن به موفقیت و مدارج عالی علمی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت علمی و الگو شدن باید سعی و تلاش خستگی ناپذیری داشت.

برترین دانشمند علمی جهان در سال 2005 میلادی همچنین با بیان اینکه موفقیت پایانی ندارد، گفت: هیچ تفاوتی بین انسان های موفق و عادی وجود ندارد، افراد موفق تنها با سعی و تلاش توانسته اند به این مهم دست یابند.

این استاد برجسته جهان، توکل به خدا را مهمترین عامل درموفقیت انسان دانست و تصریح کرد: خدا بهترین دوست و حامی انسان است.

انتهای پیام

کد N904149

وبگردی