آفتاب

دیوید کامرون به عنوان اولین نخست وزیر انگلیس وارد ویتنام شد

دیوید کامرون به عنوان اولین نخست وزیر انگلیس وارد ویتنام شد

دیوید کامرون به عنوان اولین نخست وزیر کشور انگلیس به ویتنام سفر کرده و امروز (چهارشنبه) وارد شهر هانوی پایتخت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اظهار داشت که از بودن در کشوری که تبدیل به "یک جامعه پویا با یک طبقه متوسط جوان و رو به گسترش شده است" هیجان زده است.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در این سفر قرار است به شهرهای هانوی و هوشی‌مینه برود.

این اتفاق 40 سال بعد از آن رخ می‌دهد که آمریکایی‌ها در آوریل 1975 از ویتنام خارج شدند و این کشور را به یک حکومت کمونیست واگذار کردند.

کامرون در نخستین بخش از این سفرش به شهر هانوی رفته تا مذاکراتی جداگانه با ترونگ تان سانگ، رئیس جمهور، نگوین تان دونگ، نخست وزیر و همچنین نگوین فو ترونگ، دبیرکل حزب کمونیست ویتنام داشته باشد و پس از آن به شهر هوشی‌مینه که پایتخت تجاری ویتنام محسوب می‌شود، خواهد رفت.

بخش عمده رهبران ویتنام، در طول جنگ این کشور از نظامیان فعال محسوب می‌شدند.

سانگ هنگامی که در جنگ توسط نیروهای دولت ویتنام جنوبی دستگیر شد در دهه 20 عمرش قرار داشت. او پس از پیمان صلح پاریس در سال 1973 از زندان آزاد شد. همچنین دونگ نیز در سال 1961 به نیروهای مسلح خلق ویتنام پیوست و تا سال 1984 خدمت کرد و براساس گزارش‌ها چهار بار در جنگ زخمی شد.

حزب کمونیست ویتنام از اواسط دهه 80 تاکنون دست خوش تغییرات زیادی شده و ناظر بر تغییر پراگماتیک این کشور به سمت یک اقتصاد بازار سوسیالیستی بوده است.

این نشان دهنده سرعت بالای رشد اقتصادی ویتنام است و این کشور اکنون به جایی رسیده که دیوید کامرون در راستای تلاشی گسترده برای ایجاد ائتلاف‌های بیشتر در منطقه تصمیم می‌گیرد به این کشور سفر کند.

کامرون هنگام ورود به ویتنام اظهار داشت: من از سفر کردن به ویتنام هیجان زده هستم، من نخستین نخست وزیرانگلیس هستم که این کار را انجام می‌دهم، ویتنام کشوری است که در سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده و با داشتن یک نسل جوان پویا و یک طبقه متوسطه در حال توسعه به رشد خود ادامه می‌دهد.

کامرون همچنین تاکید کرد: در ویتنام انگلیسی‌ها به ویژه تاجران انگلیسی فرصت‌های زیادی در حوزه‌هایی نظیر مهندسی پیشرفته، توسعه زیرساخت، بانکداری و خدمات مالی به دست خواهند آورد. یک دهه پیش روابط ما با ویتنام مبتنی بر کمک رسانی بود اما اکنون مبتنی بر تجارت است. سال گذشته میلادی صادرات انگلیس به ویتنام 10 درصد افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام

کد N904120

وبگردی