آفتاب
فاکس نیوز مدعی شد:

داستان برکناری «بینر» جذابیت توافق هسته ای را تحت الشعاع قرار داد

داستان برکناری «بینر» جذابیت توافق هسته ای را تحت الشعاع قرار داد

نماینده ای جمهوری خواه در اقدامی بی سابقه برکناری یکی از قدرتمندترین هم حزبی های خود را از سمت ریاست مجلس نمایندگان خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، یکی از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا در اقدامی بی سابقه درخواستی را علیه «جان بینر» سخنگوی کهنه کار مجلس نمایندگان این کشور مطرح کرد که از قضا وی نیز جمهوری خواه است. این مسئله بار دیگر مشکلات داخلی حزب راست گرا را که سعی می کند با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری خود را منسجم و متحد نشان دهد، برملا کرد.

در این درخواست بینر به تضعیف جایگاه قوه مجریه و تحمیل عقاید شخص خود بر دیگر نمایندگان و تنبیه ایشان در صورت سرپیچی از دستورات وی متهم شده است.

این درخواست حتی دموکرات های مجلس نمایندگان را نیز به چالش خواهد کشید چرا که مجبور خواهند شد تا برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود مبنی بر خلاصی از دست بینر به حمایت از جناح رقیب یعنی جمهوری خواهان بپردازند.  

برخی از نمایندگان جمهوری خواه در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شدند که اتفاق اخیر بهترین فرصت برای اوباما است تا ذهن صاحبنظران را از مسائل مورد اختلافی چون توافق هسته ای ایران دور کند.

یک منبع آگاه مدعی شد که با این اقدام، داستانی که از بینر بر سر زبان ها افتاده به جای توافق هسته ای ایران نقل محافل خواهد شد.   

کد N903980

وبگردی