آفتاب

افشاگری هکرهای "انانیمس" از فعالیت‌های مخفیانه کانادا

افشاگری هکرهای "انانیمس" از فعالیت‌های مخفیانه کانادا

گروه هکری "انانیمس" در اقدامی تلافی‌جویانه به خاطر کشته شدن یکی از هکرهای این گروه در تیراندازی پلیس، سندی را منتشر کرد که از فعالیت‌های مخفیانه سرویس‌ اطلاعات کانادا پرده برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، گروه هکری "انانیمس" (ناشناس) در بیانیه‌ای گفت: انانیمس در مقابل کشتار اعضایش بیکار نخواهد نشست. اگر عدالت در خصوص ما اجرا نشود، انتقام خواهیم گرفت.

اوایل ماه جاری میلادی گروهی از معترضان علیه یک پروژه هیدرو الکتریکی برنامه‌ریزی شده در منطقه "پیش دیور" ایالت "بریتیش کلمبیا" کانادا دست به تظاهرات زدند و در جریان درگیری با پلیس، فردی که ماسک معروف گروه "انانیمس" را به چهره داشت به ضرب گلوله کشته شد. هویت این فرد جیمز دنیل مک‌اینتایر، 48 ساله شناسایی شد و به گفته گروه هکری "انانیمس" وی یکی از اعضای این گروه بوده است.

از آنجایی که مقامات تاکنون موفق به بازداشت افسر مسئول مرگ مک‌اینتایر نشده‌اند، به نظر می‌آید که گروه "انانیمس" حرف خود را عملی کند. این گروه سند محرمانه‌ای را که از سرورهای سرویس اطلاعات امنیتی کانادا به دست آورده‌اند، به روزنامه "نشنال پست" ارائه دادند.

یکی از سخنگویان این گروه گفت: ما در حال حاضر از بسیاری از اسرار محرمانه استفان هارپر (نخست‌وزیر کانادا) مطلع هستیم. ما با فواصل نامنظم این اسرار را فاش خواهیم کرد.

براساس این سند، سرویس اطلاعات امنیتی کانادا سه پایگاه خارجی در بیرون از کانادا و در پایتخت متحدان اصلی‌اش دارد. سرویس‌ اطلاعات امنیتی کانادا با داشتن دفاتری در واشنگتن، لندن، پاریس اطلاعات را جمع‌آوری و تحلیل می‌کند؛ اطلاعاتی که تهدیدی داخلی و برون مرزی برای امنیت کانادا محسوب می‌شوند.

در این سند همچنین آمده است: اما سرویس اطلاعات امنیتی کانادا علاوه بر این دفاتر ، 25 دفتر در سراسر جهان عمدتا در کشورهای در حال توسعه یا محیط‌های بی‌ثبات دارد و ابزارها برای دسترسی و تحلیل اطلاعات این پایگاه‌های خارجی از اواسط دهه 1980 میلادی که این سرویس فعالیت‌های جمع‌آوری اطلاعات خارجی را آغاز کرده به‌روز نشده است.

انتهای پیام

کد N903899

وبگردی