آفتاب

پیشنهاد برکناری جان بوئنر از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا

پیشنهاد برکناری جان بوئنر از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا

یک نماینده محافظه کار مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داد رئیس جمهوری خواه این مجلس از این سمت برکنار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "مارک میدوز"، نماینده محافظه کار مجلس نمایندگان آمریکا با طرح پیشنهادی در این مجلس ضمن گلایه از آن چه که وی "فرهنگ مجازات" مخالفان جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این مجلس خواند، پیشنهاد کرد بوئنر از این جایگاه برکنار شود.

با این حال بعید است که این پیشنهاد وی تصویب شده و یا حتی به رای گذاشته شود اما نشان دهنده اختلافات درون حزب جمهوریخواه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.

میدوز نماینده عضو کمیته آزادی مجلس نمایندگان آمریکا است که متشکل از نمایندگانی است که اغلب با بوئنر اختلاف دارند. اخیرا آنها با بوئنر بر سر انحلال بانک صادرات-واردات اختلاف پیدا کردند. هنوز دفتر جان بوئنر درباره این پیشنهاد اظهار نظر نکرده است.

میدوز در طرح پیشنهادی خود نوشت: اگر نمایندگان کنگره حقیقتا نماینده مردم هستند، هر نماینده کنگره آمریکا باید این توانایی را داشته باشد تا حرف و رای خود را اعلام کند بدون آن که ترس از تلافی داشته باشد.

وی عنوان کرد، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باعث شده قدرت کنگره به دلیل انفعال ضعیف شود و از قدرت خود برای مجازات نمایندگانی که نمی خواهند بر اساس اراده او رای دهند بلکه برای رای دادن به وجدانشان رجوع می کنند استفاده می کند.

انتهای پیام

کد N903847

وبگردی