آفتاب
نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس،

از اظهارنظر شتابزده درباره توافقنامه هسته‌ای بپرهیزید

از اظهارنظر شتابزده درباره توافقنامه هسته‌ای بپرهیزید

نماینده مردم تهران گفت: بیدار باشیم و از اظهارنظر و اقدامات شتابزده و غیرکارشناسی در تأیید و یا رد موافقتنامه بپرهیزید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاله افتخاری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد، گفت: مذاکرات هسته‌ای به پایان رسید و ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های تیم مذاکره کننده انتظار می‌رود اولاً همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند، توافقنامه با دقت مورد بررسی نخبگان قرار گیرد. از این رو فراکسیون حمایت از نخبگان مخترعان و اقتصاد دانش بنیان در جهت لبیک گویی به فرمایش مقام معظم رهبری روز گذشته نشست اول خود را با حضور کارشناسان و منتقدان توافقنامه صورت گرفته انجام داد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی ادامه داد: فراکسیون مذکور در جلسه روز گذشته به استماع نقطه نظرات آنان و طرح سوالات از سوی همکاران محترم پرداخت که جلسه دوم نیز با حضور موافقان و برخی اعضای ارشد تیم متخصص و متعهد مذاکره کننده برگزار خواهد شد.

افتخاری تصریح کرد: در حقیقت اگر این به قسمت اکتفا کنیم، لاالله را گفتیم باید الاالله آن را نیز پیگیری کنیم تا مجلس با لحاظ دیدگاه‌های مخالف و موافق برای تصمیم‌گیری نهایی از جهت لازم برخوردار باشد و بدیهی است که تصمیمات مجلس تنها در چارچوب اختیارات اوست که طبق قانون به آن عمل می‌کند و در نهایت شورای امنیت ملی است که بر اساس مصالح نظام اقدام لازم را انجام خواهد داد. البته نظام با قطب‌نمای رهبری و صبر و شکیبایی امت ولایتمدار موضوع را به سرانجام نیکو رسانده است که این همان نرمش قهرمانانه و مقتدرانه است.

وی خاطرنشان کرد: در این موضوع همه شریک هستند و باید سبب وحدت و همدلی گردد نه انشقاق ملت که آرزوی دیرینه دشمنان است و نه مصادره به نفع یک گروه خاص.

نماینده مردم تهران بیان کرد: ثانیاً نظارت مستمر و هوشیاری در ادامه راه ضروری است؛ زیرا عملیات مرصاد نشان دهنده آن است که دشمن به حریف اگر به ظاهر پای آتش‌بس بیاید یا توافقنامه هسته‌ای امضا کند باز هم همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند قابل اعتماد نیست و هر لحظه ممکن است همچون غزوه احد در اوج فتح و پیروزی مسلمین از همان راه و یا به بهانه‌های دیگر هجمه‌های خود را علیه حق‌مداران گسیل کند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: پس بیدار باشیم و از اظهارنظر و اقدامات شتابزده و غیرکارشناسی در رد یا تأیید موافقتنامه بپرهیزیم. ملت شریف پس از دو سال وعده‌های دولتمردان انتظار دارد به فرض آنکه توافقنامه نهایی شود تدابیری اندیشیده شده باشد، تا باز شدن مرزها ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور بازگرداندن دارایی‌های بلوکه شده به کشور و... منجر به ایجاد حرکت قهقرایی در جهت پررنگ شدن اقتصاد وابسته به نفت، کمرنگ شدن حرکت نوپا و آهسته اقتصاد مقاومتی، افزایش واردات و آسیب به تولید ملی نشود.

وی گفت: انتظار می‌رود در حرکت جهادی و با عزم ملی با استفاده از نظام ظرفیت‌های نظام در جهت سرعت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی اشتغال، ازدواج جوانان، تقویت زیرساخت‌ها، توسعه فناوری و مسائل فرهنگی و غیر آن اقدام کنند.

افتخاری خاطرنشان کرد: سپاس از تلاش دولت و وزارت دفاع جهت تهیه و تصویب سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان انجام شد و سپاس دیگر به جهت تدوین و ابلاغ اسناد و راهبردهای مرتبط با حجاب و عفاف که از سوی وزارت کشور انجام گرفت اما انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه در جهت اجرایی ساختن آنها اقدامات مقتضی را با قید تسریع و فوریت به انجام رساند و فرصت از دست رفته را جبران کند.

نماینده مردم تهران گفت: انتظار می‌رود ریاست محترم جمهوری سند راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی را دستور به تهیه و ابلاغ کند و در برنامه ششم پیشنهادات لازم جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، بیمه قرآنیان، تحصیل رایگان و... را لحاظ کنند.

وی در رابطه با حوزه انتخاباتی خود گفت: ضرورت اصلاح ساختار اداری شهر تهران، ارتقا جاجرود و قیامدشت از روستا به شهر، شناسایی مقصران اخیر در حادثه سیل و طوفان در کن و سولقان را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N903841

وبگردی