آفتاب

ولایتی: زیر بار قطعنامه‌هایی که کیان کشور را تهدید کند نمی‌رویم

ولایتی: زیر بار قطعنامه‌هایی که کیان کشور را تهدید کند نمی‌رویم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر آمریکایی‌ها و متحدان آنها احساس کنند با صدور قطعنامه‌هایی می‌توانند استقلال و قدرت کشورمان را از بین ببرند به صدور این قطعنامه‌ها ادامه خواهند داد ولی ما هرگز زیر بار آنها نخواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار با هیات عالیرتبه‌ علمی و فناوری غیرمتعهدها در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی در رابطه با این که برخی از قطعنامه‌های شورای امنیت بحث استفاده کشورمان از موشک‌های بالستیک را محدود می‌کند گفت: برخی مصوبات از سوی کشورهای برتری طلب تصویب شده است تا پایه‌های دفاعی ایران را تضعیف کند ولی ایران هیچگاه زیر بار آن نرفته است.

وی ادامه داد: اگر آمریکا و متحدانش احساس کنند که با نفوذی که در شورای امنیت دارند می‌توانند ایران را محدود کنند به صدور قطعنامه‌های خود ادامه می‌دهند تا کیان ، استقلال و تمامیت ارضی کشورمان را مورد تهاجم قرار دهند.

ولی آنها نمی‌توانند باعث تضعیف کشورمان شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تاکید بر اینکه کسب استقلال یکی از مهمترین دستاوردهای بین‌المللی انقلاب اسلامی ایران بود افزود: با وقوع انقلاب اسلامی ابتدا دست آمریکایی‌ها و عوامل بیگانه از کشورمان کوتاه شد و ایران به سمت کسب استقلال خود پیش رفت و امروز نیز غرض آنها از صدور قطعنامه‌ها علیه ایران تضعیف نیروی دفاعی کشورمان است ولی ما هرگز زیر بار چنین قطعنامه‌هایی نمی‌رویم.

ولایتی در رابطه با سفرهای اخیر وزرای خارجه کشورهای اروپایی به ایران نیز گفت: در سال گذشته هم چند تن از مسئولان سیاست خارجی اروپا به ایران سفر داشتند و این اتفاق تازه‌ای نیست.

در پایان ولایتی از آغاز به کار اجلاس پزشکان مسلمان خبر داد و در این زمینه این طور توضیح داد که حدود 350 تن از اساتید دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر دنیا هر دو سال یک بار به ایران سفر می‌کنند و این اجلاس از مشهد آغاز و به تهران و شیراز ختم می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ این اجلاس که از 5 شنبه آغاز می‌شود در روز 5 شنبه به بررسی نامه مقام معظم رهبری که خطاب به جوانان کشورهای غربی نوشته شده است می‌پردازد و در روزهای آتی اساتید مسلمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر دنیا که از کشورهای مختلف دعوت شده اند به مباحث تخصصی پزشکی می‌پردازند.

وی تاکید کرد: این 350 استاد مسلمان دانشگاه‌های علوم پزشکی که از کشورهای مختلف به ایران دعوت شده‌اند با خانواده‌های خود به کشورمان سفر می‌کنند و نکته قابل توجه این است که این افراد با هزینه شخصی به ایران می‌آیند و خواهان کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جلسات تخصصی هستند که در کشورمان در حوزه‌ پزشکی مطرح می‌شود.

انتهای پیام

کد N903813

وبگردی