آفتاب

صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری قابلیتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری قابلیتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندر عباس گفت: صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری قابلیتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بشمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری، آیت‎الله «نعیم آبادی» در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از موزه‌ی سنگ، موزه‌ی کار و زندگی، موزه‌ی حمام، موزه‌ی شهداء و بازارچه‌ی سوغات و صنایع‌دستی واقع در مجموعه‌ی تاریخی، فرهنگی چالشتر اظهار کرد: توجه به صنایع‌دستی و اشتغال ارزان قیمت از مهم‌ترین راهبردها و راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی بشمار می‌رود.

وی عمده‎ترین مشکل در زمینه‌ی تولیدات صنایع‌دستی را فروش محصولات آنها دانست و گفت: دولت باید یک بازار مناسب با تدابیر و برنامه‎ریزی لازم برای صنعتگران در نظر بگیرد.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری از ابتکارات این اداره‌کل برای اشتغال‎زایی در مناطق محروم استان از قبیل روستاهای سرآقا سید، موگویی و دیگر روستاها که در نیمی از سال به‌علت بارش برف تردد برای آنها بسیار مشکل است، خبر داد.

«بهمن عسگری» افزود: چون این روستاها قدرت اشتغال در شهر را ندارند آموزش، مواد اولیه و تجهیزات کارگاهی رایگان در اختیار آنها قرار داده شد.

وی با بیان این‌که بسته حمایتی در نظر گرفته شده برای این است که تولیدات آن‌ها توسط شرکت توسعه‌ی گردشگری استان به‌صورت تضمینی خریداری و عرضه شود، تصریح کرد: یک تولیدکننده نمی‎تواند یک بازاریاب باشد.

عسگری از فعالیت بیش از 30 رشته صنایع‌دستی در استان خبر داد و گفت: اقتصاد مقاومتی در بخش صنایع‌دستی به عنوان یکی از مهم‎ترین اهداف این اداره‌کل در استان تحقق یافته است.

انتهای پیام

کد N903807

وبگردی