آفتاب

اعتراض خاخام‌های انگلیسی به تخریب یک روستای فلسطینی

اعتراض خاخام‌های انگلیسی به تخریب یک روستای فلسطینی

گروهی متشکل از 30 خاخام انگلیسی با نوشتن نامه ای به سفیر در حال کناره گیری رژیم صهیونیستی در این کشور، اقدام این رژیم در تخریب "ناعادلانه" خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه راشا تودی، یک گروه از خاخام‌های انگلیسی تحت عنوان "دوستان انگلیسی خاخام‌های حامی حقوق بشر" از تخریب قریب الوقوع یک روستای کوچک فلسطینی در ناحیه سوسیه در کرانه باختری فلسطین که موجب بی خانمان شدن 450 ساکن این روستا خواهد شد شدیدا انتقاد کردند.

از جمله امضاکنندگان این نامه خاخام های بلندپایه کنیسه‌های سراسر بریتانیا هستند که اکثرشان متعلق به جنبش‌های اصلاح‌طلبانه و لیبرال هستند.هماهننگ کننده توسعه و امور انسانی قلسطین در سازمان ملل هشدار داد اگر اسرائیل به طرح تخریب روستای سوسیه ادامه دهد منجر به نقض قوانین حقوق بشر بین‌المللی خواهد شد.

گروه خاخام های انگلیسی مذکور در نامه سرگشاده خود به دنیل تاوب، سفیر در حال کناره‌گیری اسرائیل در انگلیس از این دیپلمات خواستند آنچه را که می تواند برای متوقف ساختن نابودی خانه‌های فلسطینی‌ها در روستای واقع در کرانه باختری انجام دهد.

امضا کنندگان این نامه شامل خاخام های ارشد متعلق به طیفی از کنیسه‌ها گفتند: بی عدالتی در تخریب خانه‌های روستاییان منطقه سوسیه مشخصا اقدامی زننده است.

در ماه مه 2015 دادگاه عالی اسرائیل درخواست اداره مدنی اسرائیل را برای تخریب روستای سوسیه تصویب کرد.

خاخام‌های انگلیسی در نامه خود به تاوب از حکم اخیر برای تخریب چادرها و ساختمان‌های موقتی که روستای سوسیه را تشکیل می دهند به علت این که ساخت آنها بدون مجوز انجام شده انتقاد کردند.

آنها اظهار کردند: حکم این دادگاه نمایانگر بی عدالتی گسترده ای است که در جریان آن 94 درصد همه سکونت‌گاه‌های موجود از حدود 150 هزار فلسطینی سلب می شود.

همچنین حدود 200 هنرمند، نویسنده و چهره عمومی در اسرائیل نیز نامه سرگشاده‌ای به دولت اسرائیل نوشته و در آن طرح پیشنهادی نابودی روستای سوسیه را "بی رحمانه، غیر اخلاقی و غیر قانونی" توصیف کردند.

رابرت پایپر، هماهنگ کننده انسانی اراضی اشغالی فلسطین در سازمان ملل گفت، پرونده سوسیه نمایانگر بی عدالتی گسترده تری است که در سراسر فلسطین نسبت به فلسطینی ها صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: سوسیه نماد الگوی بی عدالتی است که خود را بارها در بخش‌های زیادی از کرانه باختری تکرار کرده است.

توبیاس الوود، وزیر خاورمیانه انگلیس نیز نسبت به تخریب قریب الوقوع سوسیه اظهار نگرانی کرد.

انتهای پیام

کد N903649

وبگردی