آفتاب

تولدبازی «البرز»‌ی‌ها با اشک‌های چکناواریان

تولدبازی «البرز»‌ی‌ها با اشک‌های چکناواریان

ارکستر سمفونیک «البرز» که این روزها برای اجرای کنسرت «شب لوریس چکناواریان» آماده می‌شود، شامگاه ششم مردادماه با حال و هوای متفاوتی تمرین کرد.

ارکستر سمفونیک «البرز» که این روزها برای اجرای کنسرت «شب لوریس چکناواریان» آماده می‌شود، شامگاه ششم مردادماه با حال و هوای متفاوتی تمرین کرد.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، اینجا سالن رودکی برج میلاد است. درست دو طبقه پایین‌تر از سالن‌ همایش‌ها. نوازندگان ارکستر سمفونیک «البرز» کنار هم نشسته‌اند و قطعات لوریس چکناواریان را برای کنسرتی که قرار است، آخر همین هفته برگزار شود، تمرین می‌کنند.

همه چیز مرتب به نظر می‌رسد. سهراب کاشف با دقت نت‌هایش را مرور می‌کند و کوچک‌ترین اشتباهی را برنمی‌تابد. نوازندگان ارکستر هم چشم به او می‌دوزند و با رهبرشان همراه می‌شوند.

چکناواریان هم سر تمرین حاضر شده است؛ با پیراهن آبی و کراوات قرمز، مضطرب و یا شاید هم هیجان‌زده به‌نظر می‌رسد. گاهی ایستاده و گاهی نشسته نظاره‌گر نوازندگان است. قطعات خودش را با دقت می‌شنود و گاهی هم اشک در چشمانش حلقه می‌زند. همه‌ی کسانی که چکناواریان را می‌شناسند، می‌دانند که او چقدر احساساتی است.

خودش هم گفته است که از اجرای قطعاتش توسط این ارکستر که خیلی از نوازندگانش جوان هستند، خوشحال و راضی است. ارکستر قرار است، در اجرای پیش رو بخش‌هایی از سوئیت آرارات‌، بخش‌هایی از سمفونی کوروش کبیر‌، بخش‌هایی از سوئیت پردیس و پریسا‌ و قطعاتی عاشقانه را اجرا کند.

تمرین ارکستر، سیر همه‌ی تمرین‌های معمولی را طی می‌کند؛ اما انگار نوازندگان با هم هماهنگ‌ شده‌اند تا یک اتفاق غافل‌گیرکننده را رقم بزنند. موسیقی جدی که نوازندگان مشغول تمرین آن بودند، جای خودش را به ملودی آشنای «تولدت مبارک» می‌دهد و فضای متفاوتی در سالن حاکم می‌شود. کریم قربانی (نوازنده‌ی قدیمی ویلنسل) متوجه موضوع می‌شود و غافلگیری را می‌شود در چهره‌اش دید.

پس از چند دقیقه‌ای کیک تولد که شبیه ویلنسل است، به سالن آورده می‌شود تا کریم قربانی شمع تولد 58 سالگی‌اش را در کنار نوازندگان «البرز» فوت کند.

این در حالی بود که کامبیز روشن‌روان هم در تمرین ارکستر سمفونیک البرز حضور پیدا کرده بود.

کنسرت «شب لوریس چکناواریان» شامگاه 8 مردادماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N903617

وبگردی