آفتاب

دیدار بارزانی با سفرای آلمان و انگلیس و تاکید بر ضرورت احیای روند صلح در ترکیه

دیدار بارزانی با سفرای آلمان و انگلیس و تاکید بر ضرورت احیای روند صلح در ترکیه

رئیس اقلیم کردستان در دیدار با سفرای آلمان و انگلیس در عراق، ضمن براز ناخرسندی نسبت به اوضاعی که میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) ایجاد شده، خواهان بازگشت دوطرف بر سر میز مذاکره و احیای روند صلح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با ایکهارد بروس، سفیر آلمان در عراق که به اربیل، مرکز اقلیم کردستان سفر کرده، دیدار کرد.

سفیر آلمان در عراق به مساله مشارکت ترکیه در ائتلاف ضد داعش اشاره کرد اما ناخرسندی کشورش را نسبت به تیره شدن اوضاع میان آنکارا و پ.ک.ک ابراز و نسبت به فروپاشی روند صلح میان دو طرف هشدار داد.

بارزانی نیز در این خصوص با بیان اینکه موضع اقلیم کردستان و آلمان به هم نزدیک است، تاکید کرد: پیوستن ترکیه به ائتلا ضدداعش گامی مثبت است.

رئیس اقلیم کردستان ناخرسندی خود را نسبت به شرایط موجود میان آنکارا و پ.ک.ک ابراز و بر حمایت از طرفین جهت بازگشت به روند صلح تاکید کرد.

بارزانی با بیان اینکه اقلیم کردستان تلاش خود را برای بازگشت طرفین به مذاکرات صلح انجام می‌دهد، تاکید کرد: کردها در ترکیه و منطقه واقعیتی هستند که تمامی طرف‌ها باید با این واقعیت کنار بیایند. با این وجود، طرف‌های کرد نیز برای موفقیت‌آمیز بودن روند صلح باید با واقع‌گرایی به تحولات بنگرند.

در همین حال، مسعود بارزانی با فرانک باکر، سفیر انگلیس در عراق در تفرجگاه تابستانی در صلاح‌الدین دیدار کرد.

بارزانی در این دیدار از پیوستن ترکیه به ائتلاف ضدداعش استقبال کرد اما گفت که نباید بهای این مشارکت ضربه زدن به طرف‌های کرد در ترکیه و سوریه باشد.

در همین حال، رئیس اقلیم کردستان در دیدار با کریستوس استایلیاندس، کمیسیونر ارشد اتحادیه اروپا در امور انسانی با تاکید بر اینکه داعش همچنان تهدیدی علیه عراق و منطقه است، از جامعه بین‌الملل خواست تا به رویارویی با خطر تروریسم و خشونت با جدیت بیشتری بیاندیشند و دلایل آن دو را از بین ببرند.

انتهای پیام

کد N903550

وبگردی