آفتاب

یک کودک سه ساله جدیدترین تهدید امنیتی انگلیس است

یک کودک سه ساله جدیدترین تهدید امنیتی انگلیس است

جدیدترین ارزیابی های انجام شده در انگلیس نشان می دهد که ۴۰۰ نوجوان زیر ۱۸ سال در این کشور دارای تفکرات افراطی و تروریستی هستند که کم سن و سال ترین آنها فقط سه سال دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، بر اساس تحقیقات موسسه «اوینینگ استاندارد» فقط در شهر لندن بیش از یک هزار نفر دارای تفکرات افراطی بالقوه بوده و در خطر رادیکالیزه شدن قرار دارند.  

بر اساس این گزارش هم اکنون نزدیک به چهار هزار نفر در انگلیس دارای تفکرات افراطی هستند که ۴۰۰ نفر آنها کمتر از ۱۸ سال سن دارند.  

این موسسه بخشی از اطلاعات خود را بر پایه مطالب و تصاویری که توسط افراطیون در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شوند جمع آوری کرده است.  

در همین رابطه چندی پیش روزنامه ساندی اکسپرس در گزارشی با بیان اینکه حداقل یک هزار و ۶۰۰ انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند، نوشت: آمار واقعی افرادی که از انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، دست کم دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی است.

اما روزنامه دیلی استار به نقل از یک نیروی نظامی پیشین انگلیس نوشت: برآورد می شود که بیش از دو هزار انگلیسی برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی به سوریه و عراق رفته اند.

این روزنامه به نقل از «آلن دوکان» عضو پیشین ارتش انگلیس که هم اکنون در حال همکاری با نیروهای پیشمرگ کردستان عراق است، نوشت: فرماندهان محلی تخمین می زنند که بیش از دو هزار تبعه انگلیس به منطقه آمده اند.

کد N903473

وبگردی