آفتاب

بانکدار کرملین: پوتین ثروتمندترین مرد جهان است

بانکدار کرملین: پوتین ثروتمندترین مرد جهان است

شخصی که به "بانکدار کرملین" معروف است، می‌گوید: مادامی که پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است، ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی پوگاچف، بانکدار کرملین به گاردین گفت: همه چیز از گازپروم، روس‌نفت و کمپانی‌های خصوصی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تعلق دارد و مادام که او بر سر قدرت است، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود.

اگرچه ثروت دقیق پوتین مشخص نیست اما بیل برودر، مدیر صندوق تامین سرمایه‌گذاری در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان ثروت این مرد را 200 میلیارد دلار تخمین زده است.

براین اساس، ثروت پوتین 2.5 برابر بیشتر از بیل گیتس، موسس مایکروسافت است.

وی ادامه داد: پس از 14 سال کنترل قدرت در روسیه و مقادیر سرمایه‌هایی که از بخش‌های مختلف به صندوق این کشور ورایز شده اما در ساخت مدارس، جاده‌ها و راه‌ها صرف نشده، این حجم قابل ملاحظه پول به جزیی از مایملک شخصی پوتین تبدیل شده و در حساب‌های بانک‌های سوئیس، سهام‌ها و صندوق‌های تامین سرمایه‌گذاری ذخیره شده است و وی در 8 تا 10 سال زمامداری کشور هر قدر که توانسته پول به جیب زده است.

بانکدار کرملین ادامه داد: فراوانی ثروت پوتین یک تصادف نیست. پوتین می‌خواست که ثروتمند شود. او یک فرد عمل‌گرا بود. او نمی‌خواست فقیر از قدرت کنار برود و همین کار را هم دارد انجام می‌دهد.

این بانکدار کاخ کرملین در دو دوره نخست ریاست‌جمهوری پوتین فعالیت خود را با تاسیس بانک صنعت بین‌الملل در مسکو به سال 1992 آغاز کرد و خیلی زود به بانکدار کرملین شهرت یافت و نقش کلیدی در مسکو ایفا می‌کند. وی هم‌چنین مدعی است که یکی از اعضای کلیدی در به قدرت رساندن پوتین است؛ اگرچه روابط میان پوتین و پوگاچف در 2010 به سردی گرایید و وی در نهایت در 2011 به لندن گریخت.

انتهای پیام

کد N903444

وبگردی