آفتاب
نماینده مردم زاهدان در مجلس:

تررویست‌های اصلی ابرقدرت‌ها هستند/ مغلطه غرب بین تروریسم و مقاومت

تررویست‌های اصلی ابرقدرت‌ها هستند/ مغلطه غرب بین تروریسم و مقاومت

حسینعلی شهریاری تروریست‌های اصلی را ابرقدرت‌ها و عوامل منطقه‌ای وابسته به آن دانست و گفت: کشورهای غربی بین مفهوم تروریسم و مقاومت مغالطه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تروریست‌ها با به قتل‌رساندن شهروندان اهل‌تسنن یا شیعیان در جهت داغ‌نگهداشتن جنگ بین سنی و شیعی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به ترور مردم در طبقات مختلف اجتماعی در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان، گفت: یکی از گروهک‌های تروریستی در جنوب استان با ترور‌های برنامه‌ریزی شده و دقیق، شکاف و تفرقه را بین شیعیان و اهل‌تسنن دنبال می‌کند. این گروهک بسیار خطرناک‌تر از سایر گروه‌های شرور و مسلح منطقه است. گروهک‌هایی مثل جیش‌الظلم در خارج از مرزها فعالیت می‌کنند. این گروهک تروریستی در داخل کشور نیز با برنامه‌ریزی دقیق و تشکیلاتی منسجم در جهت ایجاد ناامنی و اختلافات قومی و مذهبی نیز اقدام می‌کند.

وی گفت: دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی ایران از قتل و جنایت شیعه و سنی هیچ ترسی ندارند و هر دو گرایش شیعه و سنی در لیست تروریست‌ها قرار دارند. تروریست‌ها با به قتل‌رساندن شهروندان اهل‌تسنن یا شیعیان تلاش وافری را صرف ایجاد اختلاف و داغ‌نگهداشتن جنگ بین سنی و شیعی کرده‌اند؛ به عنوان نمونه ترور موسی نوری قلعه‌نو، دادستان زابل در بهار سال گذشته اقدام عجیب و غیرانسانی بود که عده‌ای تروریست به خود اجازه دادند دادستان یک منطقه را به شهادت برسانند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه یکی از عوامل اصلی در ترویج ترور و خشونت، آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای استکباری هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران شهدای زیادی در این راه داده است. ایران به عنوان اصلی‌ترین کشور قربانی تروریسم بیش از ۱۷ هزار شهید در این راه تقدیم کرده است و تعداد زیادی از هموطنان‌مان نیز در سیستان‌وبلوچستان توسط گروهک جندالشیطان و سایر گروهک‌های تروریستی به شهادت رسیدند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه برخورد جدی با عوامل پشت پرده و تحریک‌کنندگان به انجام اقدامات تروریستی را خواستار شد و افزود: تروریست‌ها با پول کشورهای عربستان، قطر، امارات متحده عربی و ساماندهی سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، سی آی اِی و آی اس آی پاکستان و ام آی سیکس انگلستان عمل می‌کنند.

وی افزود: تا زمانی که نتوانیم ابرقدرت‌ها را برای دست‌برداشتن از شرارت‌های‌شان قانع کنیم نمی‌توان امید چندانی به شکل‌گیری اجماع جهانی علیه ترور و تروریسم داشت. تروریست‌های اصلی، ابرقدرت‌ها و عوامل منطقه‌ای وابسته به آن‌ها هستند. به‌طور‌مثال عربستان با چند کشور عربی به سرکردگی آمریکا جنایت‌های فجیعی را علیه مردم یمن انجام می دهد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گروهک تروریستی داعش با حمایت عربستان، آمریکا و ترکیه در عراق و سوریه مشغول جنایت علیه بشریت هستند و متاسفانه چشم‌انداز روشنی در مبارزه جهانی علیه ترور و تروریسم نیز مشاهده نمی‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، کلیه شرارت‌های تروریست‌ها برای زمین‌گیرکردن انقلاب پویای جمهوری اسلامی ایران است.

شهریاری افزود: انقلاب ایدئولوژیک ایران بزرگ‌ترین نگرانی آمریکا و سایر کشورهای استکباری است. آن‌ها از سرایت تفکر انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه نگران هستند. با اینکه بهار عربی در کشورهای اسلامی اتفاق افتاد ولی به دلیل فقدان رهبر به ثمر نرسید. در کشورهای تونس، لیبی و مصر انقلاب شد ولی آمریکا به‌سرعت وارد عمل شد و رهبران انقلاب‌ها را زندانی کرد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مردم دنیا به صورت جدی وارد صحنه مبارزه جدی با تروریسم نشوند، دولت‌ها آنطور که باید نمی‌توانند با این پدیده شوم مبارزه کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم روزی برسد وعده قرآن در پیروزی مستضعفان دنیا محقق شود، گفت: بین تروریسم و مقاومت توسط قدرت‌های جهانی مغالطه می‌شود. در تعریف آن‌ها جمهوری اسلامی ایران کشور حامی تروریسم و گروه‌های جهادی که برای دفاع از هستی و منافع خود مبارزه می‌کنند به عنوان تروریست معرفی می‌شوند درحالی‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی که مبدع و پرورش‌دهنده تروریسم هستند به عنوان حامی حقوق‌بشر معرفی می‌شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای قربانی تروریسم و در راس آن‌ها عراق، سوریه و افغانستان از نفوذ آمریکا و صهیونیست‌ها رنج می‌برند. در سوریه عملا آمریکا و ترکیه، تک‌تازی می‌کنند. در عراق، ائتلاف علیه داعش به این جانیان ادوات نظامی و جنگی می‌رساند. در افغانستان و عراق حاکمیت دولت مخدوش است. اجماع این کشورها به سادگی نمی‌تواند مشکل تروریسم را برطرف کند. اجماع کشورهای قربانی تروریسم به تنهایی کافی نیست چرا که این کشورها وضعیت به‌شدت متزلزلی دارند.

وی در خصوص برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور و نقش آن در اثبات این امر که ایران خود قربانی تروریسم است، اظهار کرد: باید بتوان به واسطه آگاهی‌بخشی و تبیین دیدگاه‌های ضدتروریستی جمهوری اسلامی ایران برای آزادگان جهان با هر ملیت، مذهب و فرهنگی از حقوق ایران و ملت‌های قربانی تروریسم دفاع کرد و قطعا از این طریق بهتر می‌توان به سران سیاسی، ملیت‌ها و فرهنگ‌ها فشار آورد تا واقعیت حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند. در این صورت بهتر می‌توان افکار عمومی تحت تاثیر جو منفی جهان را، نسبت به مظالم تروریست‌ها علیه مردم ایران آگاه‌تر کرد و این کنگره باید بر این مسئله متمرکز شود.

شهریاری ادامه داد:‌ دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور باید بتواند از طریق سخنرانی‌ها و مقالات چاپ‌شده در رسانه‌های مختلف جهان، آزادگان جهان را علیه ترور و تروریسم بسیج کند و آن‌ها را گردهم آورد.

کد N903441

وبگردی