آفتاب

نگرانی سازمان ملل از تصمیم آنکارا برای ایجاد "منطقه امن" در سوریه

نگرانی سازمان ملل از تصمیم آنکارا برای ایجاد "منطقه امن" در سوریه

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل نسبت به پیشنهاد ترکیه برای ایجاد منطقه امن در طول مرزهای ترکیه با سوریه ابراز نگرانی کرد. کابینه عراق نیز عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کارگران حزب کردستان (پ.ک.ک) در مناطق مرزی اقلیم کردستان را نقض آشکار حاکمیت عراق خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، استیون ابراین، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل عنوان داشت: عملی شدن پیشنهاد ایجاد منطقه امن در مرز ترکیه و سوریه می‌تواند به خطرات متعددی بینجامد که برجسته‌ترین آنها امکان انجام حملات علیه افراد در این منطقه امن است بدون آنکه حمایت کافی از آنها به عمل آید.

وی در سخنانی پس از مطلع کردن شورای امنیت از آخرین تحولات سوریه گفت که پیشنهاد سفر به برخی از مناطق در سوریه را داده است اما مسوولان در دفتر سازمان ملل تاکید کرده‌اند که انجام این سفر در گرو موافقت دولت سوریه است.

در همین حال، کابینه عراق در جلسه خود حملات ترکیه به عراق را مورد بررسی قرار داد.

کابینه عراق این حملات را تشدید خطرناک اوضاع و نقض حاکمیت عراق خواند.

کابینه عراق با تاکید بر اینکه این کشور اجازه هیچ نقضی از خاک عراق به ترکیه را نمی‌دهد از آنکارا خواست تا به رابطه حسن همجواری میان دو کشور پایبند باشد و اوضاع را تشدید نکرده و برای حل این مشکل به توافق میان دو کشور متوسل شود.

انتهای پیام

کد N903428

وبگردی