آفتاب

استقبال فارک از توقف حملات هوایی دولت کلمبیا

استقبال فارک از توقف حملات هوایی دولت کلمبیا

گروه "فارک" از تصمیم رئیس جمهور کلمبیا مبنی بر توقف حملات هوایی استقبال کرد.

گروه "فارک" از تصمیم رئیس جمهور کلمبیا مبنی بر توقف حملات هوایی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورشیان فارک کلمبیا از تصمیم خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری این کشور مبنی بر تقویت حملات هوایی علیه نیروهای شورشی استقبال کردند اما در عین حال خواستار گام‌های بیشتری در جهت کاهش تنش‌ها درباره درگیری‌های نیم قرن گذشته شدند.

سانتوس پس از پنج روز از شروع دوباره آتش بس یک جانبه گروه "فارک" (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) روز شنبه دستور توقف حملات را داده است.

کارلوس آنتونیو لوزادا، سخنگوی فارک به هنگام قرائت بیانیه این گروه اعلام کرد که این گروه تصمیم ریاست جمهوری مبنی بر توقف بمباران اردوگاه‌هایشان را مثبت تلقی می‌کند.

فارک و دولت سانتوس از سال 2012 در مذاکرات صلح در هاوانا حضور داشتند اما اوایل امسال روند مذاکرات به دلیل شعله ور شدن ناگهانی درگیری‌ها دچار تزلزل شد.

همچنین لوزادا در ادامه افزود: بدون شک، اقدام رئیس جمهور اقدامی در جهت کمک به فضای اعتمادسازی برای ارتقای مباحث دوباره موضوعات باقیمانده است.

اما وی در ادامه افزود که اقدامات بیشتری برای کاهش این درگیری‌ها -قدیمی‌ترین جنگ شورشی آمریکای لاتین- نیاز است.

سخنگوی گروه فارک اضافه کرد: لازم است اقدامات جدیدی برای تعمیق و یکپارچه کردن روند کاهش تنش‌ها اتخاذ شود.

در گذشته نیز سانتوس در 10 مارس حملات هوایی را نیز متوقف کرده بود اما در اواسط ماه آوریل پس از کشته شدن 11 سرباز حملات هوایی را از سر گرفت.

حامیان بین‌المللی مذاکرات صلح یعنی نروژ، کوبا، ونزوئلا و شیلی با هر دو طرف مذاکره می‌کنند و در 12 ژوئیه آنها تصمیم گرفتند که یکسری اقدامات با هدف کاهش درگیری‌ها و زنده نگه داشته مذاکرات صلح اتخاذ کنند.

انتهای پیام

کد N903395

وبگردی