آفتاب
فوتسال جام باشگاه‌های آسیا؛

آغاز کار شمسایی با تیم تاسیسات در آسیا/ جام در ایران می‌ماند؟

آغاز کار شمسایی با تیم تاسیسات در آسیا/ جام در ایران می‌ماند؟

فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در حالی از روز جمعه این هفته آغاز می‌شود که تیم تاسیسات دریایی با هدایت وحید شمسایی می‌خواهد به ناکامی فوتسال ایران در آسیا پایان بدهد و به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا از روز جمعه این هفته به میزبانی شهر اصفهان آغاز می‌شود و تیم تاسیسات دریایی به عنوان نماینده ایران در این مسابقات در اولین گام به مصاف الخلیج امارات می‌رود. تاسیسات دریایی که سال گذشته با سرمربیگری وحید شمسایی به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید، امیدوار است اینبار عنوان قهرمانی را در جام باشگاه‌های آسیا به دست بیاورد تا به دو دوره ناکامی فوتسال ایران در عرصه باشگاهی در قاره کهن پایان بدهد.

تیم ملی تاسیسات و مصاف با حریفان حاشیه خلیج فارس
از تیم تاسیسات دریایی به دو جهت می‌توان با پیشوند «ملی» یاد کرد. این تیم علاوه بر اینکه نماینده ایران در مسابقات آسیایی است، بازیکنان ملی پوش و با تجربه زیادی دارد و همین موضوع خیال وحید شمسایی را تا حد زیادی از این بابت راحت می‌کند؛ بازیکنانی مثل مصطفی نظری، محمد کشاورز، علی اصغر حسن زاده، وحید شمسایی، حمید احمدی و سنگ سفیدی که خودشان یک تیم ملی را تشکیل می‌دهند. تاسیسات در گروه اول مسابقات با تیم «الخلیج» امارات و «القادسیه» کویت همگروه است و در اولین مسابقه خود از ساعت ۱۹:۳۰ جمعه در سالن نقش جهان اصفهان به مصاف الخلیج خواهد رفت.

مرور گروه‌بندی جام باشگاه‌ها
12 تیم حاضر در این مسابقات در چهار گروه سه تیمی به مصاف هم می‌روند و از هر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود خواهند کرد. گروهبندی مسابقات به این شرح است:

گروه A: تاسیسات دریایی (ایران)، القادسیه (کویت) و الخلیج (امارات)
گروه B: ناگویا (ژاپن)، ام.اف.سی (قرقیزستان) و لوکوموتیو (ازبکستان)
گروه C: چونبوری (تایلند)، الریان (قطر) و نفت الوسط (عراق)
گروه D: شنزن نانلینگ (چین)، بانک بیروت (لبنان) و تایسان نام (ویتنام)

در این میان چهار بازیکن ایرانی در تیمهایی به غیر از نماینده ایران در جام باشگاه‌ها بازی خواهند کرد. محمد طاهری، سپهر محمدی، مهدی جاوید و احمد اسماعیل پور سه بازیکنی هستند که در جام باشگاه‌های آسیا به ترتیب برای القادسیه، الریان، بانک بیروت و شنزن به صورت قرضی به میدان می‌روند تا این جام حسابی رنگ و بوی ایرانی داشته باشد.

نداشتن شناخت از حریفان، دغدغه اصلی تاسیسات
یکی از مهمترین دغدغه‌های تاسیسات دریایی در این مسابقات نداشتن شناخت کافی از تیمهای آسیایی و بخصوص دو تیم القادسیه و الخلیج است. چنین دغدغه‌ای در دیگر تیمهای آسیایی کمتر وجود دارد چرا که این تیمها با به خدمت گرفتن بازیکنان ایرانی و یا بازی با تیم‌های ایرانی تا حدودی به شناخت نسبی از تاسیسات و فوتسال ایران رسیده‌اند.

از تهران تا اصفهان؛ از «پیروزی» تا «نقش جهان»
یکی از مسائلی که چند ماه قبل فوتسال جام باشگاه‌های آسیا را تحت تاثیر خود قرار داد، تغییر شهر میزبان بود. طبق برنامه و تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا شهر تهران به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شد و حتی مسئولان کمیته فوتسال به دنبال سالن و حل مشکلات مربوط به آن رفتند ولی بعد از آن مشخص شد که سالن مجموعه ورزشی آزادی برای مسابقات والیبال جام ملتهای آسیا رزرو شده است و برای همین برنامه تغییر شهر میزبان در دستور کار قرار گرفت و اصفهان انتخاب شد. در اصفهان هم ابتدا قرار بود سالن پیروزی سالن اصلی مسابقات باشد ولی با اصرار مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت سالن نقش جهان را برای مسابقات انتخاب کردند.

آسیا شمسایی را به تیم ملی می‌رساند؟
علاوه بر حساسیت جام باشگاه‌های آسیا برای فوتسال ایران، این مسابقات برای وحید شمسایی اهمیت بسزایی دارد. شمسایی که در لیگ ایران موفق شده با تیمهای دبیری و تاسیسات به قهرمانی برسد، در اولین تجربه بین المللی مربیگری‌اش باید با دیگر تیم‌های آسیایی دست و پنجه نرم کند. سید رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال از مدتها پیش اعلام کرده است که شمسایی در صورت موفقیت در جام باشگاه‌ها و رسیدن به عنوان قهرمانی سرمربی تیم ملی خواهد شد. سرمربی جوان تیم تاسیسات که اعلام کرده با هر شرایطی حاضر به کار در تیم ملی نیست، در صورت قهرمانی با تاسیسات در آسیا می‌تواند قدرت چانه زنی خود را در تیم ملی بیشتر کند.

برنامه کامل مسابقات جام باشگاه‌های آسیا

مرحله گروهی
جمعه نهم مردادماه
* شنژن نانلینگ (چین) – تایسان نام (ویتنام)
* چونبوری (تایلند) – نفت الوسط (عراق)
* ناگویا (ژاپن) – لوکوموتیو (ازبکستان)
* تاسیسات دریایی (ایران) – الخلیج (امارات)

شنبه دهم مردادماه
* بانک بیروت (لبنان) – تایسان نام (ویتنام)
* الریان (قطر) – نفت الوسط (عراق)
* ام اف سی امجک (قرقیزستان) – لوکوموتیو (ازبکستان)
* القادسیه (کویت) – الخلیج (امارات)

یکشنبه یازدهم مردادماه
* شنژن نانلینگ (چین) – بانک بیروت (لبنان)
* چونبوری (تایلند) – الریان (قطر)
* ناگویا (ژاپن) – ام اف سی امجک (قرقیزستان)
* تاسیسات دریایی (ایران) – القادسیه (کویت)

مرحله یک‌چهارم نهایی
سه‌شنبه سیزدهم مردادماه
QF۱: تیم اول از گروه D – تیم دوم از گروه C
QF۲: تیم اول از گروه C – تیم دوم از گروه D
QF۳: تیم اول از گروه B – تیم دوم از گروه A
QF۴: تیم اول از گروه A – تیم دوم از گروه B

مرحله نیمه نهایی
چهارشنبه چهاردهم مردادماه
SF۱: برنده QF۱ – برنده QF۳
SF۲: برنده QF۲ – برنده QF۴

جمعه شانزدهم مردادماه
دیدار رده‌بندی
* بازنده SF۱ – بازنده SF۲
دیدار فینال
* برنده SF۱ – برنده SF۲

کد N903175

وبگردی